27 Nisan 2007 Cuma

Hayat Tecrübeleri




Alıştım artık izlediğim/okuduğum her şeyi analiz etmeye, elimde liste var, soruyor misal: “Sinema kültürüne katkısı nedir?” “Metnin içinde geçen sözcükleri sayıp asıl anlamlarını yorumlayın. vs. vs.” Bir gün lazım olur diye Yeşilçam TV’ye abone oldum, çekirdeğimi alıp geçiyorum TV’nin karşısına, bahane de hazır: analiz. Asıl amacım hayat tecrübesi edinmek aslında. Türk filmleri biz genç kızlar için bir nevi anne/anane/babanne/komşu teyze…

Bu akşam “Alev Gibi Bir Kız” filminden ne öğrendim:

- Erkeklerin hiç istisnasız hepsi sizi yatağa atmak ister.

- Bu amaçları uğruna masum duygularınızla oyuncak gibi oynarlar.

- Ve hatta sahte nikah seremonisi düzenleyip sizi ağlarına düşürürler.

- “Evladım, o çingene kızı bizim şanlı ailemize uygun mu?” diye soran annelerine “Ah anne, sen canını sıkma, biraz oynaşıp bırakacağım.” derler.

- Allah’ın sopası yok ve de ilahi adalet denen bir şey var ki filmin sonunda duygularınızla oynayan adam size gerçekten aşık olduğunu fark eder.

- Bütün kadınlar dünya döndükçe aynı masallara kanacaklardır.

- Müstakbel kaynananız sizi yıllar önce cami avlusuna terk eden anneniz çıkabilir.

- Dolayısıyla filmin başlarında sizi kötü emellerine alet etmek isteyen utanmaz birdenbire erkek kardeşiniz oluverir.

- Üvey erkek kardeşiniz de olabilir.

- Üvey erkek kardeşinizle sevgili/evli olabilirsiniz.

- Mutlu son.

Türk Sineması’nın en absürd filmlerindendir bu. Sinema kültürüne katkısı var mıdır yok mudur bilmem ama benim keyfimi yerine getirdiği kesin. Tekrarını da seyrederim ben.

Filmi izlerken aklıma geldi, geçtiğimiz günlerde trende Ülker ile yemek yerken o kadar konuşmuş o kadar konuşmuştuk ki en sonunda konu kişisel özgürlüğe geldi dayandı, polis emeklisi bir teyzeden bir güzel ayar aldık sonunda. "Olmaz" dedi, "Gençlere göre özgürlük ne demek merak ediyorum." diye başladı, 25 yıllık tecrübesinde ne kadar çocuk aldıran, onunla bununla yatıp kalkan, uyuşturucu batağına düşmüş hatun varsa hepsini sayıp döktü. Teyzeye her ne kadar hatun milletinin kendine saygısı olması gerektiğinden, akıl fikir sahibi olmak gerektiğinden, kimsenin korumayacağından önce kendi gardımızı almamız gerektiğinden dem vurduysak da "öyle olmuyor işte" deyip durdu. Resmen ayar yani... Özgürlük deyince teyzenin aklına sadece özgür seksin gelmesi ne acı... Bir kızcağız varmış, o kadar çocuk aldırıyor, o kadar çocuk aldırıyormuş ki en sonunda doktor kıza "kızım sen hiç gelme, tuvalette başının çaresine bak" demiş. Bu olayın hemen akabinde 70 yaşındaki ev sahibimizden cinsellik dersleri aldık: "kızım, hepiniz boylu poslu kızlarsınız, bu yaşta yapılan hataların geri dönüşü olmaz bakın. İleride evlenmek istersiniz, kimse almaz sizi..." gibisinden şeyler işte...

Bazen düşünüyorum da keşke hiç büyümek zorunda kalmasaydık... Heyhat, canım Seyyal'in de dediği üzere: "Gitgide hayat geçiyor/ Neden gelmez bu trenler /Gitgide hayat geçiyor/ Neden gülmez bu inenler..."

seyyal taner - seni cok ozledim.mp3

Baştaki videoyu Ozan bulmuş çıkarmış. Televizyondan satış reklamlarının bir parodisi: Kestane Parlatma Makinası. Bütün çekirdek çıtlayarak Türk filmi seyreden ve dışarıdaki dünyanın tehlikelerinden film izleyerek haberdar olup gardını alan masumlar için gelsin.

3 yorum:

linda dedi ki...

ayyyyy... demek hemen ararsak ıkıkestane bedava haaa:) ayy yazına da odaklanmaya calıstım ama bu vıdeo benı gulmekten "kopardı" demek ıstıyorum. ve ayak altında dolasan kedı ıse daha cok evımı anımsattı bana. cok tesekkur ederım. saat sabahın3:22 sı burada. her sey yolunda ama bu parodıden sonra ben noolurum bılmıyorum. çok sevımlıler. tesekkur ederım ezgı ve ozan.

Ezgi dedi ki...

Merhaba...Ben Kerstin Oldwayldır...:))


Yazıya gelince odaklanacak birşey yoktu ki, saçmalama hakkımı kullandım.:))

linda dedi ki...

hepımızın sacmalama hakkı var guzelım. heheh

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons