21 Şubat 2007 Çarşamba

Maskeler...

Şu anda elimde okunup yorumlanması gereken iki kitap var: Biri Pınar Selek'in İstiklal Kitapevi'nden çıkan "Maskeler, Süvariler, Gacılar" adlı kitabı, diğeri ise Jean Genet'in Ayrıntı Yayınları tarafından basılan "Hırsızın Günlüğü" adlı kitabı. "Hırsızın Günlüğü"nü henüz yarıladım, Selek'in kitabına hiç başlamadım ancak ikisi de "bizim dünyamızdan" dışlananları, dışlananlara reva görülen amansız şiddeti ve "dışlayanların" çelişkilerini anlatıyor. Bizim dünyamız neresi? Bu sorunun cevabını arıyorum.


İki kitabın çantamda yanyana durduğu bir gecede arkadaşlarımla geçirilen hoş bir sohbet faslının ardından evime tek başıma yürürken "ştt bayan bak" diyen bir ses ile irkilmek, ses düzeyinin giderek artması, duymamışım gibi davranmak, akabinde "bayan ya bir bak nolur" diye yaltaklanan bir vatandaş ile burun buruna gelmek ve durup "sana bakarsam ne olabileceğini kuruyorsun merak ediyorum doğrusu!" diye cevap vermek zorunda bırakılmak...Ve düşünmek, aynı durumun bu adamın kızkardeşinin başına gelmesi halinde tepkisinin ne olabileceğini düşünmek! Ve bilmek, aynı durum karşısında kızkardeşini kuyruk sallamakla, cilve yapmakla vs. suçlayabileceğini, onu sırf biri asıldı diye hırpalayabileceğini bilmek! Ve sorgulamak: İkiyüzlü ahlak anlayışını, verdiğim cevapta acaba kendimi üstün mü gördüm, adamı aşağıladım mı diye iki arada bir derede kalmışlığımı sorgulamak!


Biri bir başka dilde, diğeri öz dilimde yazılmış iki kitap belki bana bu durumları anlamak için ayna tutacak. Bu iki kitap birlikte okunacak ve yorumlanacak. Bitirdiğimde paylaşırım sizlerle de düşüncelerimi...

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons