9 Şubat 2007 Cuma

!F Bağımsız Film Festivali

!F İstanbul benim okul durumlarım sebebiyle yıllardır "ah o gemide ben de olsaydım/ uzak denizlere yol alsaydım" dediğim bir festivaldi, genelde Eskişehir'de olduğumdan kaçırır ve bütün hırsımı aynı döneme denk gelen Kısa Film Gösterimleri'nden çıkarırdım. Bu sefer nasıl olduysa 15-25 şubat arasında program yapmışlar ki benim halen buralarda olduğum tarihlere denk geliyor. Sevindim.


Gerek İstanbul Film Festivali olsun, gerekse !F Bağımsız Film Festivali, bütün sinemaseverlerin ortak yakınması film sayısının fazlalığı, zamanın ve paranın ters oranda azlığıdır. Eğer bütün festival okulunuzun kampüsünde geçmiyorsa ve bilet fiyatları 2,5 liradan satılmıyorsa programdan eleme usulü ile film seçmeniz gerekir. İstanbul gibi bir kentte sinemaya gitmek için yola çıktığınızda göze alacağınız zaman ve para miktarı azımsanacak gibi değildir. Az film olsun, öz film olsun diye serzenşte bulunsak da düşünüldüğünde gösterime girecek filmlerin çok olması seyirci lehine aslında. Bilet fiyatları ise tam 11 lira, öğrenci 9 lira olarak belirlenmiş, insanın hiç indirmeseydiniz diyesi geliyor. Ama festival düzenlemenin, hele İstanbul gibi bir kentte ne kadar meşakatli olduğunu bildiğimizden bu diyeceğimizi yutuyoruz. Yapıkredi sponsor olmuş da Telecard sahiplerine bilet fiyatı üzerinden %50 indirim gelmiş neyse ki... Geçtiğimiz yıldan beri ise If! organizatörleri Anadolu yakasını ve Ankara'yı da programa dahil ederek hayır duası topluyor.


Festival programını buradan öğrenebilirsiniz. Ben bir eleme yaptım kendimce, bu filmleri izlemeye çalışacağım. Aktifist ve Gökkuşağı bölümlerindeki bütün filmleri izlemek istediğim için seçimi sonraya bıraktım. Müzik, Hayat, Film bölümü ise yine özel ilgi gösterilmesi gereken filmleri içeriyor. Pek kalabalık festival insanı olmamakla birlikte Nick Cave, Joe Strummer ve Morissey gibi isimlerin gelip geçeceği Glastonbury ise benim ilk tercihim.



1. Başkalarının Hayatı / Das Leben De Anderen / Lives Of Others


2. Sabun Köpüğü / En Soap / A Soap


3. Pusher 3: Bana Derler Azrail / Pusher 3: I'm The Angel Of Death


4. Behice Boran: Son Nefesine Kadar / Behice Boran: Till Her Last Breath


5.Sapığın Sinema Rehberi / The Pervert’s Guide To Cinema


6. Glastonbury / Glastonbury


!f 2008 Seçkisi İçin Tıklayın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons