16 Şubat 2007 Cuma

İf! Bağımsız Film Festivali'nde "Dünyalılar"

Pazartesi Eki: Az önce aldığımız bir habere göre Earthlings'in bugünkü gösterimi bir aksilik nedeni ile iptal edilmiş. İf'in websitesindeki güncellemeler doğrultusunda yeni gösterim tarihinden haberdar olacağız. O nedenle bu film için bugün plan yapan arkadaşlarımızın bu duyuruyu dikkate almalarını rica ederim.



Haber bültenlerini izliyor musunuz? Ben izliyorum. "Ayy katiyen haber bülteni seyredemiyorum, hep magaaazin, hep magaaazin, CNBCE dizileri daha eğlenceli valla billa..." diyenlerden daha fazla entelektüel birikim yaptım haber bültenleri sayesinde. Mesela bu akşam sağolsun bütün kanallar Halit Ergenç'in(Aliye dizisinin Sinan'ı canım...Bir de Binbirgece'nin bişeysi, afedersiniz, unuttum adını.) drag queen haliyle üzerime üzerime geldi. Mavi tayt giymiş, makyaj yapmış, saçı uzunmuş falan. E, ben beğendim! Gerçi en sevdiği film karakteri Agrado olan bir hatun olarak normaldir beğenmem Ergenç'i mavi taytıyla. Asıl mevzu kendisinin haberlerde 10 sene önceki haliyle yer alması da değil zaten. Konuyu açtığım yere bakın, asıl diyeceğim şey "Hak Mücadeleri Bir Bütündür!" olacaktı. Örgüt sloganı atmaya başladı, hiii, derhal kaçalım bu sayfadan diyenler varsa durun efenim, yazının kalanı gayetle kültürel bir mevzudan dem vuracak. Yazıyı nereye bağlarım bilemiyorum ama, su yolunu bulur. (eskilerden biri gibi konuştum. su bir yere varmadan kesildi...ne tuhaf hayatıma girmişlerden "eski biri" diye bahsetmek. halbuki eski de değil, kayıp ruh o kadar...)



If! Bağımsız Film Festivali ile ilgili bir yazıyı birkaç gün önce siteye eklemiştim. Ön eleme yaptığımı, daha pekçok film çıkabileceği notunu da ekleyerek seçtiğim 6 filmin linklerini paylaşmıştım. (Seçtiklerim Atilla Dorsay'ın seçimleri ile fena halde eşleşince ruh yaşım konusunda şüpheye düştüm. Sonra dedim ki, Dorsay'ın ruh yaşı gençtir canım, kötümser olma. Sonra benim biricik sinema dergim Altyazı'dan Fırat ile de seçimler benzeşince "ohhh" dedim. Nedir bu referans merakı, bunu da anlamış değilim. Fırat'ı tanımam etmem, yakın arkadaşmışız gibi adıyla hitap etmemin nedeni soyadını unutmamdır. Yarım paragraf parantez içi doldurdum, hayret birşeyim. Kapa parantez.) Kısa bir geçmişe dönmeden sonra derhal asıl konuya giriyorum: "Dünyalılar" adlı filme. Filmin konusunu merak edip de okursanız Türkiye'de pek bilinmeyen, duyanların "O ne be" dedikleri Hayvan Özgürleşmesi kavramını göreceksiniz. Üzerinde "insanlar özgürleşmemişken"> diye argüman yaratmayın,"Hak mücadeleri bir bütündür, bölünemez. Eğer iyi aktivistseniz bunları birbirinden ayır(a)mazsınız." diye bir başlarım, sabaha kadar sürer. Filme dönersek "Dünyalılar" , giyimden gıda, eğlence ve deneylere kadar hayvanları insanların kölesi haline getiren uygulamarın perde arkasina ışık tutuyor. Hayvan hakları savunucusu aktör Joaquin Phoenix'in seslendirdiği, Moby'nin müziklerini yaptığı film içeriği itibariyle size eğlenceli saatler vaadetmiyor. Filmin içeriğindeki videoların benzerlerini defalarca görmüş bir kişi olarak bu videoların Hayvan Özgürleşmesi felsefesi ile ilgilenenlerin en önemli referans kaynaklarından olduğunu söyleyebilirim. Konu ile ilgili bilgi edinmek isteyenlerin bu filmi mutlaka izlemelerini ve yorumlarını paylaşmalarını rica ederim. Ben 19 Şubat Pazartesi günü AFM Fitaş'tayım. Hayvan Özgürleşmesi hareketinden arkadaşlarım da belki konu hakkındaki görüşlerini paylaşmak imkanı bulacaklar. Kesinleşmesini beklediğim bir durum var, olursa aktaracağım.



Özetle, "hak mücadelesi bir bütündür" derken çeşitli nedenlerle sokaklara dökülen aktivisterin temel felsefelerinin aslında aynı olduğunu vurgulamaya çalışıyorum. Çevreci aktivistler kimilerinin iki dal ağaç kurtaracaksınız da ne olacak dediği eylemlerinde, eşcinseller kendilerinin tavşanlar gibi seks yapıp duran ahlak yoksunu kimseler olarak gösterilmelerine karşı çıktıkları eylemlerinde, savaş karşıtları birilerinin kanından birilerinin semirdiği vahşetlere karşı durdukları eylemlerinde hep aynı ortak felsefe üzerinde buluşuyorlar, hal böyleyken neden birleşmesinler? Bundan kastım solun birleşmesi gibi bir şey değil, haşa... Zira bizim merkez sol tutup milliyetçilerle birleşme çabasında, o biraz tuhaf duruyor. Eski 68'lilerin medya patronu olması gibi birşey söz meclisten dışarı. Bundan kastım çevrecilerin eyleminde savaş karşıtları, savaş karşıtlarının eyleminde eşcinseller, eşcinsellerin eyleminde hayvan özgürleşmesi hareketini savunanlar aynı meydanlarda tuhaf durmazlar demektir. Ezcümle, "Dünyalılar" filmini es geçmeyiniz, hayatınızı değiştirebilir. Fırat'ın soyadı Aslan bu arada, hatırladım.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons