7 Şubat 2007 Çarşamba

Bir Eğitim Aracı Olarak Televizyon


-Bir ekmek aldım abi... Şttt, abi, ekmek diyorum. Bak 1 YTL koydum. Abi, sağ yap, sağ yap. Biraz daha sağ. Çok gittin abi, ortala biraz. Heh, azıcık aşağı. Kasayı ıskaladın yahu. Dur bakalım, sayayım ben de eksik- fazla olmasın. Fazla olsa da anlamazsın zaten.


Bizim mahalledeki dükkanında televizyon olan esnaflardan alışverişe cüret etmek artık sağlam sinirler gerektiriyor. Örneğin bir Karadeniz bakkalımız var, gözlerini televizyondan ayırmadan para üstü vermek, yoğurdun son kullanma tarihine bakmak gibi beceriler geliştirdi. Arada para saymak için kafasını çeviriyor o kadar. Dükkana gulyabani gelip bir paket Maltepe sigarası istese şaşırmadan çıkarıp verir, o denli trans halinde.



Sadece bakkal da değil. Hangi dükkana uğrarsam uğrayayım televizyonlarda hep aynı program izleniyor: Memetalibey'in soru sorup insanları balon gibi şişirdiği pembe dekorlu yarışması. Bu duruma aslında yabancı değilim. Mesela Eskişehir'de de bütün esnaflar aynı radyoyu dinlerler. Diyelim ki bakkala girdiniz, bir şarkı çalıyor, işiniz bitti ve şarkı sona ermeden çıktınız. Şarkının geri kalan kısmını bir sonraki dükkanda dinlemeye devam edebilirsiniz. Hatta şarkı aralarındaki "Doğruöz Alışveriş Merkezi, Köprübaşı/ Eskişehir" reklamlarını da hiç kaçırmazsınız böylece.(bu reklam anonsları ayrı bir komedidir, tam güzel bir şarkıya kaptırmış gidiyorken "bayanlar, fazla tüylerinizden bilmemne güzellik merkezinde yaptıracağınız lazer epilasyonla kurtulabilirsiniz." gibi bir anons ile yerinizden zıplamanız an meselesidir.)


Bizler hala bu programları kimler izliyor diye entelektüel tartışmalar ve sosyolojik araştırmalar yapaduralım çağın en büyük icatlarından biri beyazcam milleti eğitmeye devam ediyor. Geçenlerde hep gittiğim ucuza kıyafetler satan dükkanın sahibi "Avrupa Yakası" nın son bölümünü anlattı örneğin. Ben de altta kalmayıp Nuri Alço'nun evden artiz olmak için kaçan kıza verdiği öğütleri izlediğim programdan bahsettim. Ben kendisinin dediklerinden şunu çıkarmıştım: "Gerçek hayattaki Alço'lar benim gibi film icabı değil kızım. Aklını başına devşir." Kim demiş televizyonlarda eğitici programlara yer verilmiyor diye? Bunu mesela annem falan söylese "amaaaan" diyip geçerim ama Nuri Alço gibi bir adam bu lafı ediyorsa dünya hakikaten beter bir yer.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons