12 Ocak 2007 Cuma

" Tarzan ve Arap Kadri "



Çocukluğumdan asla unutamıycağım bir detay. Aklıma düşmemişti uzun zamandır. O zamanlar kimin çizdiğini , yazarının kim olduğunu bilmeden defalarca okuduğum, asla unutamıycagım karakterler.

Tarzan ve Arap Kadri

İlk tanışmamız ben ilkokuldayken oldu. Bir aile ziyaretine giderken annemin ve babamın gittiğimiz yerde sıkılmamam için bana aldıkları; kalın kapaklı , cildi parıl parıl parlayan, içinde renkli çizimleri olan bir kitaptı benim için. Tarzan ve Arap kadri kitabının elime geçişini , beyaz parlak kapağının uzerındekı çizimini , içindeki sayfaların matlığını , sayfalarının dikey değilde yatay oluşunu... Kısacası her ayrıntısını hatırlıyorum o ilk tanışmamızın. Çok etkilenmiştim belli ki. Bu toplama albüm hala Ankara'da kuzu kuzu yerınde duruyor. Fazlaca hasar görmus durumda. Hatta üzerinde bana ait çocukluk resimleri falan var. O güzel parlak kapak bantlarla ana gövdeye tutturulmus, defalarca okumanın ve cocukluğunu yasayan bır insanın elinde geçirdiği dönemden Arap Kadri azmi sayesinde kurtulmus bir halde.



Bu detaylarını hatırladıgım kıtabımın ana karakterlerını emınım coğunuz da hatırlıycaksınızdır.





Tarzan : Hersey ondan sorulur. Köyün muhtaru gibidir. Ceyn ' i vardır birde . genellıkle doğru ve fazla mantıklı hareket ettıgı ıcın benım cok ısınamadıgım bır karakterdır.





Ceyn : Göğüsleri boyutunda çizilmiş burnuyla çocukluğuma damgasını vurmus bir bayandır kendisi.





Arap Kadri : Köyün delisidir. Bazı kaynaklarda yardımcı karakter olduğu yazmasına rağmen buna katılamıyorum. Kendisi aslında bu serüvenlerin asıl kahramanıdır. Kavgacı , Güçlü , kaba sabadır. Birtek donu vardır hep onu giyer, ayağında da her zaman sivri uçlu yumurta topuk ayakkabısı vardır. Elinden tesbihini asla düşürmez. Aslında günlük hayatta hiç haz etmediğim bir insan tiplemesinin muhteşem bir yansımasıdır. Zamanında okurken evli mi yoksa değil mi asla anlayamadığım, o yaşımda benim de genelev kavramını öğrenme sebebim olmuş bir karakterdir. Aslında gönül adamıdır kendisi içmeyi yemeyi,efkarlanıp sarhos olmayı ve dolayısı ile etrafı dağıtmayı sever. Tarzan ile aslında birbirlerini çok iyi tamamlarlar. Tarza'nın ve kabasabanın baş belasıdır Arap Kadri. Tek giysisi olan donu efsanedir. Çok rahat bir iç çamaşırıdır aslında ; göbeğinin altında durur ve yere kadar sarkar, paçaları olmayan bir şalvara benzer. Donunu her işte kullanabilmesi ile ünlüdür kendisi.



Tekin Aral' ın Fırt da can verdiği, sonrasında ise Latif Demirci'nin çizimlerine devam ettiği hikayeler ormanda, doğa kanunlarının geçerli olduğu, insanların ve hayvanların hep beraber yaşama katıldıkları bir ortamda geçer. .



Tarzan ve Arap Kadri' den beynime kazınmış en önemli ayrıntıyı aşağıdaki ikili konuşmada bulabilirsiniz.



Buyrun: Tarzan ve Arap Kadri



linda:

sımdı konu suydu


bunlar kabıle halınde yasıyorlardı


cogunlugu çıplak yerli tıpler boyle


bir de tarzan ve ceyn var dı
neyse


linda:
sonra arap kadrı de cakalın sıskonun tekı


Ezgi:
hehe


linda: ve bunların yiyecekleri lerı vardı


Ezgi:
süpermiş


linda:
ben hep o yiyeceklere bakar
acaba ne yıyor bunlar
bende yıyebılırmıyım aynısından dıye dusunurdum


Ezgi:
çok komik


linda:
hem kofteye benzerdı cızımler
hemde patatese


linda:
ayy komıktı ıste yaa


linda:
ne bılıyım
bunu hıc unutamıyorum


linda:
cocuktum ........(sansürlenmiştir )


Ezgi:
ben de jane eyre okurken ellerindeki tereyağlı ekmeğe sulanıp kendime yapardım
yiye yiye okurdum


Ezgi:
gelecekte ne olcamız belliymiş önceden
Ezgi:
kitap okurken kitaptaki yiyecekleri yiyen tipler !



Sevgiler. linda



0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons