24 Ocak 2007 Çarşamba

Ben Boşandım...





Günün şarkısı seçtim. Evet, ben de arada iç burkan seslerden, insanı alıp götüren melodilerden uzaklaşıp Cindy gibi cırtlak sesli kadınların sabun köpüğü şarkılarını dinleyebiliyorum. Arada şart, arada lazım...


2 sene süren ve beni bu süre boyunca sinire ve üzüntüye gark eden evliliğim bitti. Üniversite 2. sınıfta tanımıştık, nasıl olduysa başıma musallat oldu ve iki sene bir kambur gibi taşıdım sırtımda. İstatistik dersinden bahsediyorum. Yani eski kocamdan...Dün resmi boşanma kağıdımız olan final sonuçları belli oldu. Kurtulduğum için mutlu ve en az şu karda oynayan çocuklar kadar şenim.

En iyi ders gündelik yaşamınıza uygulayabildiklerinizdir derler ya evliliğim süresince "ya bu İstatistik benim ne işime yarayacak?" diye düşündüm durdum. Ama ilk yıl "Regresyon Analizi"ni görmemiştim. Meğer İstatistik'in hayatıma yararlı olacak kısmı buymuş. İzin verin açıklayayım: Geçen senenin Troya şaraplarını ne kadar beğendiğimi zaman zaman beyan ederim. Henüz 2007 mahsülünü tatmadım. Ama önceki tükettiğim şişe sayısına bakarak 2007 için tahmin yürütebilirim. Tabi Regresyon Analizi'ni kullanarak...


Eve en yakın bakkalda dahi satıldığına göre buna X diyelim. Yani bağımsız değişken. Benim tüketimime ise Y diyelim. Bağımlı değişken. Çünkü satın alabileceğim miktar dükkandaki şişe sayısına bağlı.



Yıllar Tüketim(Y) Bakkaldaki Şişe Sayısı(X)


2003 2 4

2004 4 5

2005 3 6

2006 2 8


Bundan sonrası formülizasyon işi artık:{işareti sigma yerine geçmekte ve toplam anlamına gelmektedir. n'den kasıt ise birim sayısı. Yani 4.


{Y=nb1+b2 {X


{XY=b1{X+b2 X.X (X kare yani, olanaklarımız buna yetiyor)


Yerine yerleştirelim.

11=4b1+23b2

56=23b1+141b2


Bundan sonrası matematiksel işlem. Bırakınız tam sayı olmasın, 5,75 ile genişletip yokedelim. Ama çıkan sayıları yuvarlayarak kullanabiliriz. 11 ile 5.75 in çarpımı olan 63.25'i 63 yapmamız gibi...




5.75/11=4b1+23b2


56=23b1+141b2

_____________________

63=23b1+23b2

56=23b1+141b2

______________________

7= -118b2

b2= -0,05



-0,05'in yorumuna gelince... Bakkaldaki şişe sayısı bir birim artarsa benim tüketimim -0,05 azalacak. Yani bakkalda Troya şarabının artması demek, sevilmesi ve alınması, bana da kalmaması demek. Bu durumda bir başka satan yer bulmam gerekecek. İşte Regresyon Analizi buna yarıyor. Bunca yıl haksızlık etmişim meğer nerede işime yarayacak diye. Sizde her türlü alışverişiniz için bu analizinizi uygulayabilirsiniz. Bizim hocadan iyi anlattığıma inanıyorum doğrusu ama anlamadığınız bir yer varsa sorabilirsiniz ama sizin sayısalınız muhtemelen benden daha iyidir, siz anlamadıysanız muhtemelen ben hiç anlamam.

Regresyon Analizi'nin uygulandığı daha bilimsel yerler vardır elbette ama benden bu kadar. Bir ara hatırlatın, korelasyon konusunu "Ezgi ve İstanbul arasındaki ilişkinin şiddetini ölçmek" üzerinden irdeleyeceğim. Ezgi gider. İstanbul'aaaaaaa, kocaman 1 ay geçirmeye!
Bir sonraki yazı İstanbul'dan, görüşmek üzre...

9 yorum:

ucan_balik dedi ki...

geçmiş olsun :P ben de şu termodinamik ten bir türlü boşanamadım gitti..

bilimden soğuttular insanı yaw :)

Ezgi dedi ki...

Evet evet biliyorum o dersi...Benim yakın arkadaşlarımdan biri Malzeme Mühendisliğinde. Bana da istemediğim halde zorla termodinamikti, seramik prosedürleriydi anlatıp durur. Hatta bir ara polimerler üzerinde iki çift kelam edecek hale gelmiştim.

Darısı başınıza, okullar insanı bilimden soğutmak içindir zaten.:)

linda dedi ki...

yaaa. yapmayın gozunuzu sevıyım ya ben naapıyım. bıtmedı bıtmıycek bu okuma mevzuusu galıba. ay ay ay. bunalımlı anların komık ınsanı olma yolunda ılerlıyorsun ezgıcım bu arada. hatırlarmısın ılk momsters ınc. ızledıgımız zamanı. nasıl unutlurkı dımı. ama sımdı de benım ıhtıyacım var. nasıl olucak bu. ezgıı yaaa. ıstatıstıkten bosanmısken kendıne bır tatıl ayarlayıp buraya gelseneeeeeeeeeeeeeeeeeeeee .haykırasım geldı de. he he he. neyse. ben boyle kendımı bu okul mevzularından arındırmaya calısıyorum ıste. pembe ve guzel hayallerle. hımmmm!

Ezgi dedi ki...

Mike Wasovssskiiiiiiiiiiiiiiii! İlk aşkım, nasıl unuturum Lindam ya... İki hatunun kazığını yiyip o ağlamaklı halle kendimi sana attığımda gerçekten çok sıkkındım, öyle böyle değil. Ama sen Monsters INC. cd sini koyunca pc'ye, film ilerledikçe dağıldı bulutlar, çabuk dağılırlar bilirsin. Film bittiğindeyse ben sana yerleşmiştim zaten pılımla pırtımla.:=)

Lindacım, bizim bulutlar çabuk dağılır biliyorsun. Yaşananlar hiç azbuz şeyler olmasa da, kendimizi yalnız da hissetsek, dilini konuşmadığımız bir şehirde de olsak ve hatta dilini konuştuğumuz şehrin insanları "iyi akşamlar" demeyi unutsa dahi...Geçer, eli mahkum...Bak misal geçtiğimiz sene bu zamanlar ben kütüphanede istatistikten kaldım diye ağlıyordum. Geçiyor, hoş bir seda olarak kalıyor.

linda dedi ki...

tesekkur etmem lazım ezgııı. bu gercı bıraz daha dagıldı bulutlar ama. yere saglam basıyor olmak her zaman kolay degıl bılıyorsun. bende bunları hos ve komık tepkılerım olarak hatırlıycam umuyorum.

Ozan Ezgi Berberoğlu dedi ki...

ben de 6. seferde büyük hayvan iç hastalıklarından bosandım oh beee
:D

Ezgi dedi ki...

Zavallı büyükbaşlar...:))

Demek ki herkes başarılı bir dönem geçirmiş, Türkçesi can havliyle sarılmış kalma korkusundan.

linda dedi ki...

vayy beee. mutlu ve mesutmuyuz arkadaslar ??? sanıyorum kı cevabı eveeeetttt. hehe. hep boyle olabılmek dılegı ıle.

Ezgi dedi ki...

Mıtlı ve de sümüklüyüz!

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons