13 Ocak 2007 Cumartesi

Fanzinİstanbul


Düş mü desem, ideal mi desem , ne desem bilmem ama günün birinde Alternatif-İstanbul fikrini bir fanzin olarak görmek istiyorum ben, öyle kuşe kağıda basılmış, buram buram matbaa kokan bir afilli dergi değil, ortaokul ya da lise sıralarında okuduğumuz türden ucuz kağıda fotokopiyle çoğaltılan ve ancak kendi masrafını çıkaracak kadar satılan bir fanzin. Sokak simitçisinden salaş bir meyhaneye kadar İstanbul'u İstanbul yapan herşey var içinde, ancak yeri geldiğinde kalemini sakınmıyor ve kentin sakinlerine verip veriştiriyor. Bu fikri düşündükçe elin gavurunun deyişiyle midemde kelebekler uçuşuyor, gözümün önüne Kadıköy-Beşiktaş vapurunda bizim fanzini okuyanlar geliyor, ben de fotoğraf çekiyorum bir yandan. İnsanları gözlemliyorum, "acaba", diyorum, "son sayıdan memnun kaldılar mı, onlara İstanbul'a dair değişik birşeyler anlatabildik mi? Sonra vapur iskeleye yanaşıyor, kızın biri elindeki kopyaya "Bunu ben okudum ve başkaları ile paylaşmak istedim...Kim bulur da okursa umarım benim kadar keyif alır. Sevgilerimle, ikibinbilmemkaç, İstanbul" yazıyor ve bırakıyor. Bir başkası alıyor, kısa bir not yazıyor ve bırakıyor. Sonra biri çantasına atıyor ve uzaklaşıyor...İskelede simit satan adam bizim fanzinden bir parçaya sarıp simidi veriyor müşterisine. Bir sahil kahvesine gidiyor simidi alan, bitirince kağıdı masanın üzerine koyuyor ve bir yandan susamlarını parmağıyla toplarken bir yandan da denk gelen yazıyı okuyor ... O sahil kahvesinde çay 1 liranın altında bir fiyata satılıyor ve henüz hiçbir ünlü isim birileriyle yakalanmıyor. Bizim fanzinin bir sayfasınıı yırtıyor, küçük rakıyı sarıp bir akşamcının eline tutuşturuyor tekel bayisi amca...



Bu hayalimi belki birgün gerçekleştirebileceğim ama o zamana kadar Alternatif-İstanbul bir websitesi olarak varolmaya ve yukarıda saydıklarımı sanal ortamdan aktarmaya devam edecek. İnternet düşüncelerinizi yüzlerce kişiye ulaştırabilmeniz için harika bir araç ve her geçen gün yeni bilgiler edindiriyor. Fikir olarak çok beğendiğim bir İstanbul Şehir Rehberi'ni paylaşmak istedim sizlerle, haftalık bir e-dergi, üye oluyorsunuz ve mail adresinize her hafta dergiyi gönderiyorlar.


Dün akşam bizim Ozan'ın yeni bir bebeği oldu. Ama ilk yazılarına bakılırsa anneler bir, babalar dokuz doğurur sözünü doğrularcasına uzun sancılardan sonra dünyaya gelmiş bu yeni bebek. Eğer O'nu ihmal etmez, içini doldurursa ortaya güzel bir ürün çıkacağı kesin.


Ben de umutlanıyorum elbette, hala bu kentin elinden tutan güzel insanlar var bir yerlerde. Perry Blake'den "Travelling" işte onlar için bırakınız çalsın.


©Bu hayalin bütün hakları Ezgi'de saklıdır.

1 yorum:

linda dedi ki...

yavrucummmmm. kadro hazır bılıyorsun. en azından gonullu cılgının tekı her zaman yanında. o kım mı? tabıkı ben ! taratatatatataaaaaaaaaaaaa . hehehe. ama beklıyceksın azcık daha. cok az kaldı.haydı bakalım. hayallerı kurmaya devam....

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons