25 Kasım 2006 Cumartesi

Yaş 23, Yolun Neresi?


"Dene ve yenil... Tekrar dene, tekrar yenil... Daha iyi yenil..."

Beckett


Ah evet biliyorum, 23 yolun daha başı bile değil. Beckett ne güzel söylemiş... Defalarca denenecek ve yenilip devap edilecek bir hayat var hepimizin önünde.



Şu anda "Girl, You'll Be A Woman Soon" adlı şarkıyı dinliyorum, hem de Neil Diamonds ve Pulp Fiction soundtrack'i olan Urge Overkill versiyonları ardı ardına çalıyor, kendime doğumgünü şarkısı olarak bu güzellikleri seçmem tesadüf değil.



Takvimler 26 Kasım'ı gösteriyor, şimdilik havalar kıvamında sonbahar tadında geçmekte. 1983 tarihinin üzerinden 23 sene geçmiş.


Yeni yaşımda artık banka, su, elektrik idaresinde görevli memurelerin, öğrenci işlerindeki hanımların, kasiyerlerin "canım, ne istemiştin?" tarzı samimi sorularının artık resmi bir dile dönüşmesini diliyorum. Sanırım tipime bakınca "siz" demeyi kendilerine yediremiyorlar ama ben bu vıcık hitaplardan hoşlanmıyorum. Ama artık koskoca(!) 23 yaşında olduğuma göre en azından resmiyet gerektiren kimi işlemlerde "siz" denilmeyi hakediyor olsam gerek...Yegane yaşgünü dileğim budur.


Ayrıca büyüyünce Venezuella'ya gitmek, üzerinde çizgi roman kahramanları olan üstü açık bir kırmızı vosvos sahibi olmak, Varekai'yı canlı izleyebilmek, bağbozumu zamanında Bozcaada'da güneşi batırmak, Meksika'da tekila şişesinde kurt olmak gibi hayallerim var, dahası da var ama hepsi büyüyünce olacak...Bir gün elbet...


Pulp Fiction demişken ( birebir Pulp Fiction dememiş olabilirim ama "girl, you'll be a woman soon"dan bahsettim) neydi o Mia'nın fıkrası? Komik değil demişti ama ilk duyduğımda gözümden yaş gelmişti gülerken: "Bir anne, bir baba, bir de bebek domates yolda gidiyormuş. Bebek domates geride kalmış. Baba domates buna kızmış, bebek domatesin yanına gidip ayağıyla ezmiş ve ne demiş biliyor musunuz? Ketçap.... Ketçap..." Soğuk bir şaka değil mi? Türkçeye çevirince anlamsız ama İngilize orjinalini okuyun: "Three tomatoes are walking down the street, a poppa tomato, a momma tomato, and a little baby tomato. the baby tomato is lagging behind the poppa and momma tomato. the poppa tomato gets mad, goes over to the momma tomato and stamps on him -- and says: catch up." Hala mı gülmediniz? Siz büyümüşsünüz canım...


"Don't look back in anger" çalıyor şimdi de, geçmişe lanet etmeden/kızmadan bakabilmek için daha çok erken, henüz o kadar büyüyemedim ne yazık ki...


3 yorum:

anyone dedi ki...

merhaba ezgi hanım(gördüğünüz gibi 23'le birlikte size karşı hitap tarzımızda da köklü değişiklikler oldu),

bir süredir devam eden işsizlik sonucu paralar suyunu çekince bir canon 350 d olsun, bir nikon d 80 olsun alacak bütçeyi denkleştiremiyoruz ne yazık ki. bu yüzden şimdilik kuru bir kutlamayla ve e-kart ile geçiştiriyoruz, kabul ediniz lütfen: sağlık, huzur, mutlulukla dolu nice mutlu, kutlu, iyi seneler diliyorum.

linda dedi ki...

ezgimmmmm.....

simdi bu calan you ll be a woman sarkısına nıspet bır sey dıyıpte buyuyu kacırasım geldı. hınzırlıkta bır numara olunca :)

neyse canım. nıce mutlu yıllara. yazı gelıyor dogumgunu hedıyen sekerım. operimsekerım. operım sekerım.

tralalalalalaaaaaaaaaaaaa

sevgiler linda

Ezgi dedi ki...

:)) E-kart'ı aldım, insan hayal ettikçe varolur ne de olsa. Müziğe bayıldum bu arada, twist dansı yapıyorum şimdi o çalarken. Clooney ha? Alacağın olsun.

Şekerim, anladım ben senin ne anladığını, anladım. Ne derler: I'm not a girl, not yet a woman.

Olaaaa, let's twist again...:)

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons