14 Haziran 2009 Pazar

Yılmaz Güney'in anısına


Uzun zamandır sinemaya gitmiyorum. Bu yılki İstanbul Film Festivali'nde izlediğim ve hatta başka dostlarıma da izletmek durumunda kaldığım "Ali'nin 8 günü" filmi bünyeme fazla gelmiş olacak ki, yalnızca sinemada değil, televizyonda ya da bilgisayarda da film izlemez oldum.


İşin acı yanı, film izlemediğim gibi, vizyona giren-çıkan yapımların neler olduğundan da bihaber olmam ve bundan zerre rahatsızlık duymamam. Eskiden her ay sinema dergilerini hatmeden ben, bu alışkanlığın yarattığı boşluğu neyle doldurduğumu düşünüp duruyorum. Ve aklıma "tembellik"ten başka birşey gelmiyor.



Herşey bir kenara, sizi dün İstiklal Caddesi'nde yürürken denk geldiğim bir etkinlikten haberdar edeyim istedim.



Halep Han'da bulunan Beyoğlu Sineması, 26 Haziran-16 Temmuz tarihleri arasında Yılmaz Güney'in yönetmenlik, senaristlik ve/veya oyunculuk yaptığı 10 film için özel gösterimlerden oluşan mini bir konsept-festival düzenliyor.



Gösterilecek filmler, Seyyit Han, Arkadaş, Yol, Ağıt, Umut, Sürü, Duvar, Aç Kurtlar, Endişe, Zavallılar olarak belirlenmiş. Bilet fiyatları ise 5 TL.



ÖSS 2009'un da bitmesi ve üniversitelerin birer birer yaz tatiline girmesiyle yakında daha da ıssızlaşacak İstanbul sinemalarının böyle alternatif gösterimler sunması bir hayli hoş.



İlgilenenler programın ayrıntılarına buradan erişebilirler.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons