3 Mayıs 2010 Pazartesi

Ve Sonunda Küçük Bir Toz Tanesine Dönüşeceğiz Hepimiz


Son zamanlarda Jack London kitaplarına sarmış durumdayım. Kah "Ademden Önce" ile rüyalar aracılığı ile ilkel dünyadaki atalarımın korkularına iniyorum, kah "Demiryolu Serserileri" ile trenle Amerika'yı bir baştan, öbür başa geçiyorum. Uzun zaman olmuştu Jack London okumayalı, eski bir dosta yeniden kavuşmuş gibi hissediyorum.


Hazır eskileri karıştırmışken,arşivden The Cinematic Orchestra'nın 2007 tarihli albümü "Past, Present and Future" albümünü çıkardım dün gece. Huyumdur, yine bir şarkıya takıldım ve tekrar çal düğmesine bastım: "To Build A Home". Şarkının sözlerine defalarca dalıp gittim. Kimbilir kaç defa dinledikten sonra müzik yavaşladı, sonuna yaklaşırken "and now, it's time to leave and turn to dust..." dediği anda uyuyakaldım.


Özlemişim. Anladım ki benim hikaye anlatıcılarına ve müziğe gereksinimim var. Çok ayrı kaldım bunlardan demek ki. Bir aç kurt misali saldırmamdan belli. Bilirsiniz, ben hayata müzik, hikaye ve sinemayla tutunanlardanım. Hayatın sillesi denen o malum durumlarla böyle başedebilenlerdenim.


Bundan sebep, geçmişte kaçırdığım ne varsa bir kalemde siliyor ve önüme bakıyorum. Akşam vaktinin gelmesini, gökyüzünün önce güneşin koyu turuncu rengine, sonra kızıla, en sonunda da kopkoyu bir laciverte boyanmasını, 2 kadeh kırmızı şarabımı yuvarlayıp soluğu Babylon'da, Mayer Hawthorne & The County konserinde almayı iple çekiyorum.


Günden notlar;


- CRR 'nin Mayıs programı nefis. Brad Mehldau (11 Mayıs), Misia (13 Mayıs) ve Cesaria Evora (18 Mayıs) benim ajandada yerini aldı bile.

- 13 Mayıs'ta İstanbul Caz Festivali'nin programı açıklanacak. Yazın bence en güzel festivalinin programını öğrenmeye 9 gün daha sabredelim bakalım.

- Black Heart Procession 27 Mayıs'ta Ghetto'da. Merakla beklediğimi söylememe gerek var mı?

- Zamanı gelince de yazıp çizeriz, ama The Cinematic Orchestra 21-22 Mayıs'ta Tamirane'de olacak.

- Linda'nın yüzde 100 el yapımı defterleri Taksim'deki Mephisto'da satılmaya başlandı. Uğrarsanız, bakmadan geçmeyin. Her biri özenle yapılıyor ve Linda kendi kullanmayacağı hiç bir şeyi satmayacak kadar müşkülpesent. (Linda'nın defterlerinden daha fazla örnek görmek için tık tık.)

- Sanal müzik arşivimin çoğu albümü No Data'dan indirme.

- Keyifle dinlediğimiz Synth Pop grubu Soaked 7 Mayıs'ta Roxy'de. Konsere 5 davetiyemiz var, ezgi@alternatif-istanbul.net'e e-postanız gelirse, davetiyelerden biri sizin olur.

- Başlığa aldırmayın, o günlere daha çok var. Yani sanırım. Çok olmayabilir de.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons