4 Mayıs 2010 Salı

Aylardan Maius, Günlerden Hıdrellez

Mayıs, Nisan ile birlikte en sevdiğim aydır. Eskiden kış mevsimini de severdim, ancak son birkaç yıldır bana kaybettirdikleri yüzünden istiyorum ki hiç gelmesin, benden uzak, cehenneme direk olsun. Fütursuzca istiyorum ki, ne kış, ne yaz olsun, zaman hava hep o gönül yaylarını titreten gevşek ve de gevrek baharda dursun.



Mayıs dedin mi, orda dururum ben. Durur, kapımı penceremi açar, efil efil havanın perdeleri uçuşturmasını beklerim. Ezgi'nin Günlüğü'nün "Şimdi Sevişme Vakti" şarkısını mırıldanırım. Sezen Aksu'nun "Davet"ine uyarım. Can Yücel'in o canım "Hıdrellez" şiirini okurum. Marttan bu yana sayıkladığım yemyeşil can eriğini doya doya yerim. Yeni çıkmış kirazları kulağıma takar, dolanırım. Çok deniz görmek çeker canım, dalgalarda oynaşan gün ışığına dalarım. Çok müzik dinlerim, Fanfare Ciocarlia, Koçani Orkestar, Selim Sesler, Beirut, Kolektif İstanbul eksik olmaz müzikçalarımdan.


Akşam olunca dileğimi bir kağıda çizer, gül ağacı bulursam dibine gömerim. Bulamazsam, balkona bırakır, uykuya dalarım. Sabah erkenden uyanır, kırmızı elbisemi giyer, denize koşarım. Dileğimi yazdığım kağıt parçasını suya umutla bırakır, biraz uzaklaşmasını seyrederim. Kimileri sorar bana, "sahiden inanıyor musun bunlara?" diye. İnanırım tabi. Ne kadar inanılmayacak, sözü dinlenmeyecek adam kılıklı adam varsa inanırken, bu sımsıcak geleneğe neden inanmayayım ki? "Hurafe bunlar" der kimisi de. Umurumda değil. Evde kalmak derdim olsa başımda hiç kullanılmamış kilit de açtırırım, gece yatmadan tuz yalayıp gelecekteki talibimi de merak ederim.


Ben Mayıs ayını Hıdrellez'iyle, kirazıyla, bereketiyle, geceleri sokağı saran hanımeli kokusuyla, müziğiyle severim. Bilirim ki 6 Mayıs 1972 tarihiyle kirlenmiş bu canım ay, bunu unutmadan umutlanırım Mayıs'tan, hayattan, kendimden.


Günden Notlar;


- Bugün Hıdrellez ya hani, diyorum ki dilek kağıdımızı alıp yanımıza, Ahırkapı Hıdrellez Şenliği'ne doğru yola çıksak. Buzuki Orhan, Lüleburgazlı Küçük Hasan, Tamer Kum ve Trakya Ateşi, Göksenin İleri ve İstanbul Şarkıları Grubu, Koçani Orkestrası, Makedon Folk Orkestrası, Trakya All Stars, Zilli Perküsyon Topluluğu, Ahırkapı Roman Orkestrası, Pire Mehmet ve Roman Orkestrası, Babaeski Roman Orkestrası, Kolektif İstanbul'a kulak versek. Saatler ilerleyince dileğimizi Nahıl'a bağlasak. Dostları görsek, günü geceye umutla bağlasak.


- Yoksa IKSV Salon'da mı almalı soluğu Dengue Fever için?


- Belki Ghetto'da 123 dinlemeli. Yeni çıkaracakları "Stero Love" EP'sine kulak vermeli. Belki siz de seversiniz, grubun ilk debüsü Aksel'i satın alırsınız.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons