10 Mayıs 2010 Pazartesi

Kate Bush ile Hasbıhal Günü

ahbruzgar



3 ay olmuş. Hiç kitap almayalı. Okumayalı demiyorum neyse ki, okudum, çok okudum. Ama yenilerini almamışım. Oysa ben kitap alıyorsam, bilmediğim kitapların peşinde koşuyorsam, sahaf sahaf dolaşıp eski kitapların karamelimsi kokusuna dalıyorsam yaşadığımı anlıyorum. Hal böyleyken, 3 aydır ne yapıyordum peki?



Salinger'in öykülerini aldım. Dokuz Öykü, Franny ve Zooey, Yükseltin Tavanın Kirişini Ustalar. Hepsi Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkma. Bir de Jack London'ın Martin Eden romanını. Daha önce demiştim şu ara Jack London okumak bana iyi geliyor diye. Zorunlu kütüphane sayımı sonrası tüm Jack London kitaplarımın yok olduğunu gördüm. Kitaplar konusunda çok paylaşımcı olmama yönünde vermiş olduğum kararı hatırlayıp, acı acı güldüm. Kitaplarım kimbilir hangi evlerde, hangi odalarda diye düşündüm. İyimser bir tahmin tabi bu. Karamsar biri olsaydım, hangi çöplükte diyebilirdim pekala.


Bu sabah uyanır uyanmaz Kate Bush dinleyesim geldi. "In Search Of Peter Pan" diye bir şarkısı vardır Kate'in. İlk dinleyişimi hatırladım. Trendeydim. İki bira içmiş, yorgunluktan uyuyakalmak üzereydim. Vakit akşamüzeriydi, İstanbul'a geliyordum. "When you wish upon a star / Makes no difference who you are / When you wish upon a star / Your dreams come true..." diyordu Kate, ben ise şarkıyı daha sonuna gelmeden başa alıyor, tekrar tekrar dinliyordum. Tüneller, tüneller, tüneller... Derken iyot kokusu, derken evim.


Bugünü kendime Kate Bush ile hasbıhal günü ilan etmemden anılar sorumludur.


Günden Notlar;

- Bugün mutlaka gidiniz kabilinden tek konser var bana göre, o da CRR'deki Brad Mehldau ile Joshua Redman'ın birlikte çalacağı konser. Gidin, çünkü caz, rock, pop ayırt etmeden müziğine karıştıran piyanist Brad Mehldau ve tenor saksafonun en iyilerinden biri olan Joshua Redman'ı caz standartlarının yanı sıra, kendi bestelerini çalarken dinlemek ve içlerinden geldiği gibi çaldıkları doğaçlamalara tanık olmak kulaklara nefis bir ziyafet olacak. Ayrıca, Nirvana ve Stone Temple Pilots coverları da gecenin süprizleri arasında yer alıyormuş.



- İstanbul Tiyatro Festivali dün başladı. Program işbu linkten görülebilir.



- Sait Faik'in ölüm yıldönümü bugün. Anısına "Son Kuşlar" kitabındaki öyküleri okuyacağım.





0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons