27 Ocak 2011 Perşembe

Turna Sesli Sabahat Akkiraz Salon İKSV'de, Davetiyesi Alternatif-İstanbul'da


Sene 2002. Bir yurt odasında Türkiye'nin dört bir köşesinden birbirini tanımayan bir sürü insan toplanmışız. Diyarbakırlı bir kızla sohbet ediyorum. Ona okuldaki konser salonunda Sabahat Akkiraz konserinin afişlerinin asıldığını gördüğümü söylüyorum. O anda gözleri parlıyor. Çok güzel bir haber verdiğimi söyleyerek bana sıkıca sarılıyor. Birimiz doğudan, birimiz batıdan iki kadın Türkiye'nin ortasında müzikle, türküyle ortak noktamızı buluyoruz.



O günden sonra ne zaman Sabahat Akkiraz'ın adı geçse bu görüntü ve Diyarbakırlı arkadaşımın parlayan gözleri geliyor aklıma. Mesela şimdi İstanbul'daymış, Alternatif-İstanbul'a girmiş, kendisinden bahsettiğimi okumuş, beni anımsamış ve konsere gitmiş. Ne güzel bir hayal, değil mi? Gerçekleşmesi imkânsız da bir hayal değil, dünya sandığımızdan daha küçük zira.


Doğu felsefelerinin en eskilerinden biri olan Alevi-Bektaşi müziğinin deyiş geleneğini bugüne taşıyan Sabahat Akkiraz, 28 Ocak Cuma akşamı Salon İKSV sahnesinde müziğini yine, yeniden dinleyicisyle paylaşacak. Ne Ağlarsın Benim Zülfü Siyahım türküsünü bir de onun sesinden dinlemenin bir yapbozun eksik parçasını tamamlamak gibi olacağını düşünüyorum. Daha önce kendisini birkaç defa sahnede izlemiş bir dinleyicisi olarak bana Mercedes Sosa'yı anımsatan Sabahat Akkiraz'ın dünyaya uzanmış ama samimi müziğinin tanığı olmaktan mutlu olacağınızdan eminim.


Konserle ilgili detayları bu adresten öğrenebilirsiniz.


Dinleme Noktası


Bana Yücelerden Seyreden Dilber


Sen Köksün Ben de Dal


Harputtan Ötesine


Bu da Bizden Olsun!


İki şanslı okuyucumuz, 28 Ocak 'ta Salon İKSV'de gerçekleşecek olan Sabahat Akkiraz konserini Alternatif-İstanbul'un davetlisi olarak izleyebilecek! Davetiye kazanmak için aşağıdaki basit soruya yanıt vermeniz yeterli:


Sanatçı Fikret Otyam Sabahat Akkiraz için hangi benzetmeyi yapmıştır?


Sorunun yanıtını bugün saat 16:00'ya kadar ezgi@alternatif-istanbul.net adresine adı ve soyadıyla birlikte e-posta atan kişiler arasından random.org aracılığı ile belirleyeceğimiz iki kişi davetiyeyi kazanacak. İyi şanslar ve şimdiden iyi eğlenceler!

1 yorum:

Ezgi dedi ki...

28 Ocak 'ta Salon İKSV'de gerçekleşecek olan Sabahat Akkiraz konserini Alternatif-İstanbul'un davetlisi olarak izleyecek okuyucularımız Didem A. Bayer ve Selçuk Akbaş oldu.

İyi eğlenceler diliyoruz.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons