3 Temmuz 2007 Salı

Hepimiz Politik(iz)

Not: Dün eklediğim bu yazıya verilen bağlantı aracılığıyla Baskın Oran'ın kampanya haberlerini günü gününe ileten bir websiteden haberdar oldum. Bölgemiz gereği oyumuzu Ufuk Uras için kullanacak olsak da Baskın Hoca'nın kendi bölgesindeki aydın insanların desteğini de alarak meclise gireceğini umuyorum.


22 Temmuz günü, ne idüğü belirsiz seçim günü yaklaşıyor ya, evlerimizin baş köşesindeki beyazcamda liderler bir bir boy göstermeye başladılar. Apolitikliği bütün gücümüzle reddeden bir aile olarak oturup açık oturumları, haber sonrası programları vs. izleyip bakınıyoruz ne diyorlar diye… (Bu sebeple kaçırdığımız güzel filmlerin haddi hesabı yok ama idealizm sağolsun. Neyse ki öğleden sonraları Afacan serisi filmlerini izliyorum. İstanbul'u bedavadan gezmek için Türk filmleri gibisi yok. Hele Sadri abimiz gibi en harbisinden rehberiniz de varsa siz deyin Süleymaniye, ben diyeyim Hacıhüsrev, değmeyin keyfinize... Bu arada o el kadar sabinin başına gelenler ne öyle, anası terkeder, anası pavyona düşer, anası intihar eder, anası evlenir, anasının kocası olacak adam bunlara eziyet eder, anasına araba çarpar, anası kör olur...Of nerde mendilim... Duygu seli evi bastı...) Dün Necmettin Erbakan ile Cem Uzan’a rastgeldik. Erbakan Hocamızın yüzünde nurlu bir parıltı, AKP’ye oy verenlerin cehenneme bilet aldığını falan söylüyordu. Sinirim bozuldu. Hadi biz cehenneme en önde gideceklerdeniz de bunlardan cehennemde de mi kurtuluş yok anasını satayım! Sinirimin zıplamasına bir sebep de 80 küsür yaşındaki Hoca’nın sesinde en ufak bir titreme, başında-boynunda-ellerinde en ufak bir sallantı görmemiş olmam. Allah uzun ömür versin de bizden uzakta versin. Artık köşelerine çekilip evde makrome filan örsünler, çiçek sulasınlar. Korkarım ki bizim çoluk çocuk ve hatta torunlar da (en az iki kuşak daha) bu adamları görecek, bu adamlar ve yandaşlarınca doldurulmuş ceylan derisi koltuklardan yönetilecekler. Aile planlamasına önem vermek için daha iyi bir sebep mi arıyorsunuz? Bence yok. Bunlar tarafından yönetilecek ülkede üremenin gereği yok.

Cem Uzan’ı gerek görünüş, gerek konuşma tarzı, gerekse de mimikler bakımından Fatih Terim’e benzetir oldum. Genç Parti’nin icraatlarını anlatıyordu kanalın birinde, hey yarabbim sen bizi karizmasından koru: o ne ses, o ne bakış, o ne vaatler! Diyordu ki terörün üzerine bir yürüyeceğiz, yandım Allah deyip kaçıkaçıverecekler. Bunlara kararlı olmak lazım gelirmiş, öyle şimdikiler gibi pasiflora yutmuş gibi davranılmamalıymış. İşsizlik almış başını gitmiş (yapma yahu?), çözümleri koltuk altlarındaki çantada varmış. Merkezde duruyorlarmış, CHP ile de MHP ile de koalisyon kurarlarmış pekala ama AKP ile aslaymış. Mazot… Ah o mevzuya hiç girmeyeyim. :)

Sabahtan gazeteden öğrenmiştik, Ufuk Uras bir kanalda programa katılacaktı. Yukarda anlattığım teraneleri dinledikten sonra kanal kanal gezerken kanalın birinde rastgeldik Ufuk Uras ve Baskın Oran’a. Birkaç not derledim, insan karşısında adam gibi konuşan birilerini görünce çalışkan öğrenci olup not tutuyor böyle işte…

-Baskın Oran, program sunucusunun laf arasında mazot tartışmalarından bahsetmesi üzerine mazottaki bütün vergiler kaldırılsa dahi fiyatın ancak 1,30 YTL’ye düşeceğini söyledi.

- Baskın Oran, türban sorunun “hizmet alan/ hizmet veren” ayrımı yapılarak çözülebileceğini düşündüğünü belirtti.

- Baskın Oran, haklarını savunduğu bütün kimliklere eşit mesafede yaklaştığından ve mecliste ezilenlerin sesi olacağından söz etti.

-Yıllardır terör sorunu diye yapayca adlandırılan sorunun aslında “Kürt Sorunu” olduğundan, önce sorunun adını doğru koymanın gerektiğinden söz edildi. Yok sayarak çözümsüzlüğün süregideceğinden bahsedildi. Ama daha o yönde hatırı sayılır hiçbir adım atılmadığından, önüne sürekli engeller çıkarıldığından söz edildi. Hatırlarsınız, TRT Kürtçe yayına başlamıştı. Sabahın 5’inde, çiçek ve bitki görüntülerinin üzerine Kürtçe dublajla. Maksat yasak savmak olsun. Bu mantıkla, kimlikleri yok saymakla nereye kadar? Bir yere kadar…

Faşist cuntacı takılan CHP’ye, ne halt olduğu açık AKP’ye, vatan-millet-sakarya MHP’ye, liboş Genç Parti’ye, derin devlet DP’ye alternatif adaylar var bu sefer, ne dersiniz? Meclis’e Ufuk gelir mi? Sesimiz Baskın Olur mu?

Bağlantılar: Sesimiz Baskın Olsun

Meclis’ e Ufuk Gerek

Not: Youtube’a iki adayın katıldığı programların videolarını eklemişler. İzlemenizi öneririm.

Ek not:Çağrı Merkezlerinde Hayalet Dolaşıyor Girişimi Web Adresi

Hiç Alakasız Not: Antony'i dünya gözüyle İstanbul Şan Tiyatrosu'nda dinlemeye 4 gün kaldı! Hope There Is Someone şarkısını her halükarda dilimizden düşürmüyoruz şu aralar. Sahi orada kimse var mı?


3 yorum:

linda dedi ki...

kardesım. sımdı sonda hanı alaasız bır not demıssın ya. su anda nasıl hayranım sana anlatamam. yanı surda gunlerın ve ısleırn nasıl yetısecegı ıle ılgılı hıcbırfıkrım yok ıken ve ustun eyıne bademcıklerımı sısırmısken, felaket uykum gelmısken... ulan ban aınatmı be haaa hepımız anthony ı dınlıyoruz degılmı he?? falan demeler :) kocum hanı sormussun ya kıms eyok mu dıye. yanı benım oldugum cephede sadece beden var. ruhum beynım kalmadı. vucudum da yavasy vaas ıflas etmeye baslıycak sanıyroum yakında... neyse canım sıkkın yazını yorgunlugumdna tam okuyamadım ama sonuna takıldım kaldım. benım yerıme de dınle ıze bakalım anthıny ı dunya gozuyle...

Ezgi dedi ki...

Linda...

Abicim hatırla bak... Hani ben sana gelmiştim de tüm insanoğlunun kökü kazınsın modundaydım. O gece fena yaralanmıştım ama sohbet etmiş açılmıştık birbirimize? Bu günlerin temelinde o gece yatar demiştin ya sen?

Ben böyle kötü günlerde o geceyi ve benzer geceleri düşünürüm. Son günler hiç kolay geçmedi, daha zorları kapıda. Ama sen şimdi uyu uyan, daha iyi olacaksın.

Hem Antony sen ve ben gibiler için der ki: I am a bird girls and bird girls can fly...:)

Johhny Cash de der ki: Take this Job and Shove It.:=)

Ezgi dedi ki...

ay a bird girls yazmışım, grameri altüst ettim.:)

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons