6 Mayıs 2007 Pazar

Tez Halleri...


Sevgili Danışmanım,

25 Mayıs’ta teslim etmemi istediğiniz bitirme tezim ile bahar çarpması maruzatım nedeniyle uğraşamamaktayım. Evden çıkıp koşa koşa kampuse gidiyor ve sizin de bildiğiniz o mis gibi kokan çam ağaçlarının altında Antony dinleyip kitap(lar)ımı okuyorum. Şimdi zaten festival zamanı, sinema koltuğuna gömülüp beyaz perdeye bakmak bilgisayar başında tez klavyelemekten daha cazip geliyor. Kendimi zorlayıp nihayet aşağıdakileri yazabilmiş bulunmaktayım:

Bu araştırma, durum saptamaya ve betimlemeye yönelik bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketten yararlanılmıştır.

Evren : Araştırmanın evrenini İstanbul’da faaliyet gösteren ne kadar uyuz şahsiyet varsa onlar oluşturmaktadır. Hepsinden nefret ediyorum. Sokakta görsem yüzlerine bakmayacağım insanlarla muhatap ettiği için tezimden de nefret ediyorum. Okul bitsin, bilgisayarımdaki bütün verileri aynen çöplüğe postalayacağım.

Örneklem : İstanbul’da faaliyet gösteren işbu uyuzların ayrıntılı listesine geceyarıları kan uykulardan kalkılarak bilmemne veritabanından ulaşılmış ve aralarından 50’si lanet edile edile rastgele seçilmiştir. Bu 50’sinin yalnızca 15’i anketi lütfen doldurmayı kabul etmiş, geri kalanı yoğun sezonda olmalarını gerekçe göstererek katılmayı reddetmişlerdir Sırf bu nedenle kendilerine beddua etmiş ve işlerinin ters gitmesini dilemiş bulunmaktayım.. Ankete katılan 15 işletmenin 2’si anket formunu yanlış doldurdukları için araştırmaya dahil edilmemiş, kalan 13 anket formundaki veriler değerlendirmeye alınmıştır. İşbu yanlış dolduran şahıslar beni eğitim sistemimizi sorgulamaya itmiş ve üniversite ya da en azından lise mezunu olan insanların basit soruları dahi cevaplayamaması bendenizi derin üzüntülere gark etmiştir. Verdiğim fotokopi parasına mı yanayım, sabahlamaktan pörtlemiş gözlerime mi yanayım bilememekteyim. Bu sıkıntıyla oturdum, bir adet soğuk dark bira içip Charlie Parker dinledim. İyi geldi.

Çözümleme Teknikleri : Anket soruları değerlendirilirken istatistik yöntemlerden olan frekans dağlımı ve yüzde yöntemi ile analiz edilmiş ve sonuçlar tablolar yardımıyla değerlendirilmiştir. Hepsi yalan. SPSS denen adi programı hala çzöebilmiş değilim, kime sorsam “o ne lan” diye yüzüme bakıyor. Geçen gün açıp kurcaladım ama bir şey anlamadım, “eyyyh banane ya” diyip dışarı attım kendimi. Hava pek güzeldi. Paris Mon Amour’u izledim. Pandomim bölümünü izlerken içimden bir ses bu okul bitmezse hiçbir yere gidemezsin dedi. Siz olmanız muhtemel veya annem… Neyse…Eve gelip hukuk çalıştım. Sonra hıdrellez münasebetiyle Porsuk’a dilek kağıdı atmaya gittik. Eve geldim. Tez dökümanını açtım. Bir süre bakıştıktan sonra “seni sevmiyorum tez” diyip çarpı işaretine basıp kapadım. “Kaydedeyim mi?” diye sormadı zira bir satır bile yazmadım. Yine sinemaya gittim. Ağladım. Zeytinyağım bitmişti, aldım. Riviera. Param yok, o açıdan. Ciguli'den "Safinaz" ve "Keriz" adlı musikileri dinlemekteyim.

Hipotezler:

H0= Ezgi bu tezi sittin sene bitiremez.

H1= Bir kafasını toparlayabilse oturur 2 günde bitirir.

Bekleyip, görelim… Sevgili danışmanım, size bir şey danışmak zorunda olmadığım zamanlar sizi daha çok seviyordum. Küçücükken okulun çayırlarında koşup oynarken…Uçurtma uçurur, çikolatalı dondurmayı döke saça yerken…Gençken…

Saygılarımla,

Avanak lunatic öğrenciniz ben…

4 yorum:

linda dedi ki...

ah be yavrucummmmm, sımdı benım de bır suru cızım yapmam lazım. aklımdakı fıkırlerı kagıda cızmem lazım. bır de bunları renklendırmem, ısık golgelerıne dıkkat etmem, nasıl kullanıldıklarını aynı kagıdın uzerınde anlatmam lazım. sonra bu fıkırlerı gelıstırmem lazım. her yenı fıkır ıcın hemen hemen aynı seylerı tekrarlamam lazım. daha da kotusu cızımı ıyı olmadıgı ıcın proje arkadaslarımın ıkısının cızımlerını de yenıden benım cızmem lazım. ama ben bu bıt kadar odada( eskı evımın mutfagı kadar olan odada )sıkıldım bıttım tukendım. delı olmak uzereyım. sanıyorum kendımı kosedekı bara atmak uzereyım.

senı cok ıyı anlıyorum.

sabaha karsı ben butun bu ıslerı bıtırmıs olucam ve sunumda elımden gelenın en ıyısını yapıcam. emınım sende bır gun bıtırıceksın tezını :) opuldunnn.

NaKHaR dedi ki...

yaa yazılar hep bozuk çıkıyo sanırım kullandığımız pc den olsa gerek türkçe karakterleri okuyamıyoruz... okumaya çalışınca da fenalıklar geliyo bu hangi harf diye... :(

Ezgi dedi ki...

Lindacim, di mi? Biter di mi?

Biliyor musun, camın önüne koyduğum notlar sinemadan geldiğimde yok olmuştu. Hızır gelip almış olabilir mi? Eğer o kağıt birinin eline geçerse rezil olduğumun resmidir. Eğlenmiştir benimle...Çok utanıyorum.

Nakhar, sanırsam bu sorunu çözdüm. Ben de bir sorun olmadığı için çözdüm demeyeyim şimdi, test edip onaylar mısınız çözüp çözmediğimi? Teşekkür ederim.:)

fırat dedi ki...

Bende de yazı karakterleri sürekli bozuluyor... Görünüm-Karakter Kodlaması-Unicode yaparsanız düzelir...

Bende bütünnnn hafta sonu trigonometri çalıştım, beynim sulandı, bilgiler ıslanıp battı...

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons