8 Haziran 2007 Cuma

Önce İnsan, sonra Travesti!

Metni, Ezgi'nin blogundan aldım. Esmeray adlı bir vatandaşın başına gelen olayı aşağıda okuyabilirsiniz. Kendisine reva görülen davranışı üçüncü bir göz ile okurken Esmeray'ın "travesti" kimliğini en sona bırakarak önce bir insan, sonra hakları olan bir vatandaş olduğunu göz önünde bulundurmanızı, buna göre olayı değerlendirmenizi rica ederim. Düşünün ki bir vatandaş olarak evinize giderken polis tipinizi beğenmiyor ve size tekme tokat girişiyor. Kendi halimizde yolda yürürken tipimiz ya da giyim-kuşamımız yüzünden böyle bir muameleye maruz kalmayacağımızı kim garanti edebilir? "Ben normal bir insanım, böyle birşey başıma gelmez" diyenler bir daha düşünsün ve "Güneşe Yolculuk" filmini izlesinler. Filmde esmer tenli olduğu için Kürt sanılan ve bu nedenle mimlenen Mehmet karakterini incelesinler, demek istediğimi daha iyi anlayacaklardır. Sinema Sosyolojisi dersinde söz konusu filmi analiz ettim. Final notları belli olur olmaz siteye ekleyeceğim.


Basina ve Kamuoyuna 5.6.2007 gunu saat 23:00 sularinda midye sattigim Beyoglu'ndan tarlabasindaki evime donuyordum. Tarlabasi Caddesi uzerindeki Beyoglu Emniyet Mudurlugu onunde gorevli polisler tarafindan 'Nereye gidiyorsun!' diye yuksek sesle azarlanarak durduruldum. Isten eve gittigimi soyledim. Polis memuru kufrederek 'Buradan gecisin yasak oldugunu bilmiyor musun?' dedi. Ben de 10 yildir burada oturdugumu ve her aksam bu yoldan eve dondugumu soyledim. Polis memuru agiza alinmayacak sekilde kufrederek bana saldirdi, gozumun ustune yumruk atti ve beni yere dusurdu. Sonra diger gorevli memur geldi ve yerde tekme tokat doverek sokaktan gecmeme izin vermediler. Bu uygulama yeni degil, bir suredir travesti ve transseksuellerin karakolun onunden gecisi yasaklanmisti. Bu tur bir uygulamanin yasal dayanagi varsa bilmek istiyorum. Ben hayatimi 7-8 yildir seks isciligi yapmadan kazaniyorum. Cesitli kafe ve lokantalarda ascilik yaptim, en son bir aydir Amargi Kadin Kooperatifi' nde yarim gun ve asgari ucretle calisiyorum. Ancak bu beni gecindirmedigi icin bir yildan beri aksamlari sokakta midye satisima devam ediyorum. Ayrica Cumartesi aksamlari kendi yazip oynadigim tek kisilik stand-up gosterisi yapiyorum. Bu yuzden bu yasadisi uygulamanin, seks isciligine degil dogrudan travesti ve transseksuel cinsiyet kimligine yonelik oldugunu dusunuyorum. Bu insan haklari ihlalini bundan sonra kimsenin yasamamasi icin yarin suc duyurusunda bulunacagim. Bu suregiden insan hakki ihlallerini durdurmak icin, yasadigim olayi butun duyarli kesimlerin ve basin mensuplarinin dikkatine sunuyorum. Esmeray

Ek: Yeni Şafak adlı gazetenin kültür hizmeti olarak dağıttığı ansiklopedide vatandaşlara iffetlerini bakir ve bakirelikleriyle muhafaza etmeleri, güzel ve yakışıklı insanlarla evlenmeleri, kadınların evlendikten sonra saçlarını sarıya boyatarak kocalarıyla dolunay zamanı sevişmeleri öğütleniyor. Ayrıca; transeksüellerin karma eğitimin de marifetiyle ortalığı doldurulduğunu ve 30 yıl önceki gibi gebertilip bir kenara atılmalarını savunan ifadelere yer veriliyor. Bense, namuzsuz bir sürtük(!) olmayı tercih ediyor ve bu ansiklopediyi yayınlayanların ve okuyanların aklına tükürüyorum.

3 yorum:

ezop dedi ki...

Olayı çok güzel aktarmışsın Ezgiciğim. İnsanların ççokça duydukları ama azca uyguladıkları empati durumunu yaşamalarına yardımcı olmuşsun. Bu bizim de başımıza gelebilir düşüncesi çok önemli!Bu arada Yeni Şafak'ın ansiklopedisini ilk defa duyuyorum valla bu ne böyle?Oldu olacak insanlara yatak pozisyonları ile ilgili de bilgi versinler. İslami pozisyonlar eki önemli mesela, onun eksik edilmemesi lazım. Benim saçlar sarı değil, ne olacak şimdi.Ayrıca dolunayda da kurt adama dönüşme riskim var yani!

Ezgi dedi ki...

Ben bilmem, kocam bilir.:)

Bak o pozisyonlar olayını da eksik bırakmadılardı hatırlıyorum öyle birşey.

Biz şu açıdan şanslıyız ki sadakat konusunda esmerleri seçin demişler.:)) Ama bilemiyorum, saçı sarıya boyamak lazım gelir mi, yapay sarışınlar da iyi midir, baksana koca adamlar sarışınlar iyidir diyorsa bir bildikleri vardır. Herhalde iyi bir istatiksel araştırma yürütmüşlerdir, yattığımız 100 kadının 40 ı gayet iyiydi, onlar da sarışındı, ama sonradan boynuzladılar vs gibi. Esmerler, eh... Ama sadakatleri yeter gibi. Töbe yarabbim, sen aklımızı koru.

Dolunay mevzusuna gelince, bu zamana kadar bişey olmadıysa kurt kadın olma şansımız az gibi geliyor ama yakışıklı bir kurt adam tarafından ısırılmadıkça risk yok. Sevişirken dikkat edilecek nokta: ısırılmamak.

Şu yorum yüzünden kendimden nefret ediyorum ama o ansiklopediyi yazanlar kadar değil.

gaykedi dedi ki...

yenişafak ak partiye en yakın basın organı, malımızı tanıyalım :(

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons