21 Haziran 2007 Perşembe

Dreamworks iftiharla sunar : SHREK 3




Dün akşam Christina ve Dave in sayesınde yasadıgım deneyımın uzerıne, bu gün sinemada ( almanca olmasına ragmen ) Shrek 3 ü izlemek cok eglenceliydi. Dün aksam bu arkadaslarımın sayesınde , evlerinde duzenlenen Shrek gecesinde Shrek 1 ve 2 yi ard arda izledim. Defalarca ızledıgım animasyon fılmlerden birisi Shrek. İnsanın her seferinde ( hatta bazen abartılsada) duygularına hitap etmeyi başarıyor. Dün ilk 2 filmi peş peşe izledikten sonra bu gün 3. ü izlemek çok eglenceliydi. Eğer 3. filme gidecekseniz öncesinde lütfen ilk ikisini izleyin, çünkü önceden izlemiş olsanız da göremediğiniz sahneleri, atladıgınız noktaları yakalamanızı saglıyor.




Türkce , ingilizce ve almanca versiyonlarını izledikten sonra ilk göze çarpan( belkide sesler bize tanıdık geldi için ama) , Türkçe dublajlarının cok başarılı olduğu. Almancasını da bu gün izlerken cok basarılı buldum ,ama yinede her filmi orjınal dilinde izlemek daha mantıklı. ( kısa bır not: Almanya da her fılme almanca dublaj yapılıyor. Örneğin Karayip Korsanlarını (Pirates of Carribean ) sinemada izlediğiniz de, Johnny Depp i kendi sesiyle duymadığınızda anlık bir şok yaşıyorsunuz . )



Filmden hiç bahsetmiycem ama aslında etrafımızda dönenlerı 2 saatte cok güzel , cok göze sokmadan , aynı zamanda güldürmeyi basararak anlatmıslar. Shrek 3 için diğer iki fılmden sonra daha alt seviyede bir film olduğu soyleniyormus ( İMDB ve benzerı sıtelerde ). Ben inanmıyorum, yani inanamıyorum.Belkıde en basarılılarından bırıydı, hatta 10 üzerinden değerlendirildıgınde 1. film için 9 , 2. film için 8 ( sanıyorum ) 3. film içinse 6 puan verılmiş. Ben bunlara kulak asmayıp gidin bir izleyin derim. Ben çok eglendım. Sizlere de iyi seyırler dılerım.



Bu arada işin animasyon boyutuna geldiğimızde , her ne kadar insan bedeniyle ilgili hala sorunlar olsada, bu kadar kalabalık kadrolu bir animasyon film ilk kez izledim. Dolu doluydu, bazı noktalarda hala secılebılıyor olsa da bır takım kusurlar. Örnek vericek olursak ; Shrek in göbeğindekı buruşmalar veya uzun süre karakterler yürütüldügünde organik görünmüyor göze, ama ben didikledığim için sanıyorum gozume hala sorunlu geliyor bunlar. ( kişisel görüşümün dısında belkide yapması daha kolay oldugundan butun burunların uclarının kutlestirildiğini eklemem lazım. ayrıca sudan Çıkan hayvanların tüylerindeki efekltler her zamanki gibi muhtesemdi. ahh... filmi anlatmayacağımı demıstım ama cok az şey söylediğimi düşünerek burda susuyorum. )



Her neyse tavsiyem imkanınız varsa, günlük sıkıntılarınızı atmak için sinemaya gitmeniz. Sevgiler.

3 yorum:

Ezgi dedi ki...

Yavrucum biz sinefiller filmi öyle bir sömürüyoruz ki izlerken, yok müziğiydi, yok diyaloglardı, yok olay örgüsüydü derken haklarında yazarken az biraz kantarın topuzu kaçıyor, spoiler üzerine spoiler geliyor. Özellikle ben pek yapıyorum bunu. Sen yazında animasyon yönünden bakmışsın, hoş olmuş.

Shrek 3'ü ben de izleyecegim. 1 ve 2'de ağlamış bir şahsiyet olarak merakla bekliyorum.

Shrek'in Türkçe dublajı çok iyi gerçekten. Mehmet Ali Erbil'in fevkalade bir dublaj sanatçısı olması, Okan Bayülgen'in ona keza, filmin Türkçesini izlerken de keyiflenmeyi sağlıyor bence. Üstelik Türkçe esnek bir dil ve espriye müsait. Her ne kadar tam çeviri yapamıyor olsalar da.

Ezgi dedi ki...

Bu arada şu çizmeli kedi bana birini hatırlatıyor!!!:))Öyle gözlerini dikip bakması felan...:))

Kendileri sıcaktan pek muzdaripler, cam masanın üzerinde pestil gibi serilmekte ve uyumaktalar. Ben de fırsat bu firsat mıncık mıncık mıncıklıyorum, sinir oluyor.:)

Bu arada ben bizim sarının kesinlikle fırında doğduğuna inanıyorum. Artık mamayı kestik, su ve ekmekle besliyoruz. Daha ekonomik. (haha, şaka şaka, hemen kızma. canavar gibi seninki)

linda dedi ki...

oncelikle kedime hala inatla cok iyi baktıgınız ıcın tesekkuru bır borc bılırım efendım :) hehhe

ve evet shrek mutlaka ızlenmelı ama mumkunse cok dıdıklenmeden ızlenmelı. neyse ben yakında ıngılızcesını ızleme sansına sahıp olucam. mumkunse donuncede turkcesını ızlıycem artık her fılmı uclemem gerekıcekmıs gıbı hıssetmeye basladım :) havalar cok cok cok sıcakmıs ogrendıgım kadarıyla aman herkes dıkkat etsın. kendınıze ıyı bakın lutfen.

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons