8 Eylül 2007 Cumartesi

Demokrasi


Parti içi demokrasisi tartışılır bir siyasi partide hedeflerine iktidarı koymadan bir hareket başlatmış olsalardı, saygı duyardım. İktidar sonradan nasılsa gelirdi. Şu halleriyle hiç inandırıcı gelmedikleri gibi demokrasinin tanımını sorgulatıyorlar. Adının başında "Demokratik" olan her oluşuma gitsin bu şarkı: Killing Jokes: Democracy. Aklıma gelmişken, şimdi hangi kitabında olduğunu anımsayamadım ama Muzaffer İzgü'nün "Demokrasi'nin nasıl şaapıldığını" anlatan pek leziz bir kısa öyküsü bulunmakta ve 50'lerden günümüze demokrasinin başına gelenleri anlatmaktadır. Demokrasi ve Muzaffer İzgü demişken 2006'den bir haber buldum, eklemeden geçemem. "Sömürgeden Farkımız, Demokrasi Parkımız" adlı oyunun İzmir'de yasaklanması ile ilgili bir haber bu. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü gerekçeyi şöyle açıklıyor: "Oyunun içinde devlet memurlarına hakaret edildiği gibi ahlaka mugayyir ifadeler varmış. Öyle ki oyunda b.k bile deniliyormuş."


Gülmeyin, hiç komik değil.



you have a choice, we are your voice

red, blue or yellow.

we will blow away the green

another five lane motorway

(you'll never get a referendum anyway)

funny handshakes, insider dealing

et in arcadia, arcadia ego

backhanders and salamanders

a powerhouse that is morally mechula

i'm sorry democracy is changing

i'm sorry democracy is changing

i'm not a slogan or a badge

or a cross in the ballot box

neither values or objectives

you do not represent my deepest

thoughts and wishes

education in obsolete skills

stereotyping and media projection

industrial psychologists

plan a campaign that is financed by

big business

you have a choice, we are your voice

red, blue or yellow.

we will blow away the green

another five lane motorway

(you'll never get a referendum anyway)


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons