18 Şubat 2008 Pazartesi

Sigara Yasağı

Siz de bundan muzdarip misiniz bilmiyorum ama dolmuşa, taksiye ya da minibüse bindiğimde şöförün sigara içmesi beni rahatsız eder. Soğuk günlerde biraz aralık bırakılan camdan giren hava dumanın tamamen dışarı çıkmasına yetmez ve ben sigara kokusunun giysilerime ve tenime sinmesi konusunda az biraz takıntılı olduğumdan ve kapalı ve havasız yerlerde içime daralın allahı geldiğinden ineceğim durağa kadar sabredemeyip kendimi dışarı atarım. Elimi, kolumu, burnumu, yani sokulabilecek her türlü uzvumu gerektiğinde binbir türlü boka-püsüre sokarım, kir-pas dinlemem ama sigara kokmaya katlanamıyorum. Huy. Birkaç kez sigaralı şöförlere astımım olduğunu söyleyip ellerindeki sigarayı attırmışlığım vardır bu nedenle.



Bu nedenledir ki 2009'da yürürlüğe gireceği söylenen sigara yasağını olumlu karşıladım.


Gene de sigara yasağına karşıt görüşte olan bir websitesini buraya iliştirmeden geçemeyeceğim. Özellikle yasak, hak ve özgürlük kavramlarının bu kadar tartışıldığı bir ortamda: Sigara Yasağına Hayır

11 yorum:

Anonymous dedi ki...

Ben dolmuş ve minibüslerde sigara içilmesine karşı değilim.

Bir tane de benim yakabilmem kaydiyle.

Anonymous dedi ki...

Dünyada yılda 5 milyon kişi sigaraya bağlı hastalıklardan ölüyor.Buna rağmen sigara yasağına karşı çıkanlar savaşları da destekliyor demektir.Sonucunda insanlar ölüyor.Hem de hiçbir şey uğruna.Üstelik sigara şirketleri EMPERYALİST Sömürünün en tipik örnekleridir.Dev şirketler buradan kazandıkları parayla insanları daha fazla sömürmek için kullanmaktadır.BENCE TÜM İNSANLIK ACİL OLARAK SİGARA-ALKOL-UYUŞTURUCU ya karşı savaşım vermnelidir.Emperyalizmin para kaynaklarını ve insanları uyutan politikalarına karşı gelmelidir.

Anonymous dedi ki...

SAVAŞLARA KARŞI ÇIKANLAR DÜNYADA SİGARADAN YILDA 5 MİLYON KİŞİ ÖLMEKTEDİR.SİGARA YASAĞINA KARŞI ÇIKIYOR İSENİZ BENCİLİĞİNİZDEN DİR.O ZAMAN SAVAŞA KARŞI DA ÇIKAMAZSINIZ DEMEKTİR.

Anonymous dedi ki...

Dolmuş ve minibüslerde sigara içilmesine karşı olmadığınızı söylüyorsunuz.Ben de bu minibüste isem ve sigara içmiyorsam ne olacak?
Benş zehirleme iznini kimden aldınız.Bu hakkı size kim verdi.Git nerde zehirlenmek istiyorsan orda zehirlen.İçmeye alıştığın zaman bana mı sordun.

Anonymous dedi ki...

Sigara içmek büyük bir bencilliktir.Sırf kendi nikotin ihtiyacını gidermek için başkasının yanında sigara içip o kişileri de zehirlemek DÜNYADA EN BÜYÜK BENCİLLİKTİR.Bu tür insanları KINIYORUM.

Anonymous dedi ki...

Sigara yasağına karşı gelenler...
sigara içerken sizleri izleyen 10 yşındaki çocuklar sizler için hiçbirşey ifade etmiyorlar.Onlara örnek olup sağlıklarını yok etme hakkını kimden alıyorsunuz?Suç işledğinizi farkında mısınız.

Anonymous dedi ki...

Birilerine hava atmak için sigaraya başlayıp sonra bırakamayanlar,doğan ve doğacak çocuğunuza neler verdiğinizi biliyor musunuz?O çocuğu doğurmaya hakkınız var mı?

Anonymous dedi ki...

Sigara içen arkadaşlar,sigaraya verdiğiniz parayla tedavi olsanız daha iyi olmaz mıydı?

Anonymous dedi ki...

Sigara satan ve üreten patronlar ,sizler sigarayla zehirlenirken onlr sizden kazandıkları MİLYONLARCA DOLARLARLA dünyanın en güzel yerlerinde tatil yapmaktadır.Sizler içmeye devam...

Anonymous dedi ki...

SİGARA ÜRETMEK VE SATMAK İNSANLIK SUÇUDUR.(Dünyada yılda 5 milyon insan sigaraya bağlı hastalıklardan ölüyor.Pekiyi FAŞİST HİTLERİN öldürdüğü 5 milyon YAHUDİ ile bu sigara yüzünden ölen insanlar arasında fark var mı?
Sigara -alkol ve uyuşturucu EMPERYALİS VE FAŞİSTLERİN en büyük silahıdır.

Anonymous dedi ki...

Ben sigara yasağına karşı değilim,ben yasaklara karşıyım,bugün sigara,yrn başka bir yasak,bilinçli bir insan zaten çevresindeki rahatsız etmicek şekilde sigarasını içer,bazı şeylerin yasaklanmasına gerek yok bence...
ayrıca bu yasaklar beni korkutuyor bakalım daha ne yasaklar gelicek?!!!

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons