Medyanın arka sayfasında ‘Güzel’, gündüz kuşağında ‘Kurban’ Ya Da ‘Cani’, hikayelerinde ‘Fedakar Anne’, ‘İyi Aile Kızı’ ya da ‘Kötü Kadın’, siyaset sayfalarında “Başörtüsü” ya da “Bayrak Taşıyıcısı” ve yanlızca medyanın mutfağında çalışıp görünmez olmaktan bıktık !
Cinsiyetçi Olmayan Medya İçin!
Kadınların Medya İzleme Grubu (MEDİZ), 25 Nisan – 25 Mayıs tarihleri arasında “Medyada Cinsiyetçiliğe Son” kampanyasına başlıyor. Kampanya etkinliklerinden biri olan “Cinsiyetçi Olmayan Medya İçin...” konferansı da 3-4 Mayıs’ta İstanbul Bilgi Üniversitesi-Dolapdere Kampüsü’nde yapılacak.
23 kadın örgütünün girişimiyle kurulan Kadınların Medya İzleme Grubu / MEDİZ’in “Medyada Cinsiyetçiliğe Son!” kampanyası 25 Nisan’da başlıyor.
Kampanya Medya İzleme Çalışması ve “Cinsiyetçi Olmayan Medya İçin” Konferansı ile başlayacak. Kampanyayı www.mediz.org web sayfasından izleyebilir ve katkıda bulunabilirsiniz.
· Medya İzleme Çalışması: Televizyon ve radyo kanalları, günlük gazeteler ve internet sitelerinin takip edilerek, medyada kadınlara yönelik hak ihlalleri, ayrımcılık ve cinsiyetçi kalıpları izleyen İki haftalık bir araştırmasını kapsıyor. Çalışmanın sonuçlarını düzenleyeceğimiz konferansta paylaşacak, internet sitemizde ve konferans içeriğinin yer alacağı kitapta yayınlayacağız.
· Uluslararası konferans: “Cinsiyetçi Olmayan Medya İçin…”
3-4 Mayıs 2008 tarihlerinde İstanbul Bilgi Üniversitesi-Dolapdere’de düzenleyeceğimiz konferansta, medya yöneticileri ve çalışanları, medya izleme grupları ve feminist medyadan temsilciler, akademisyenler, kadın gazeteciler ve kadın örgütleri ile cinsiyetçi olmayan medya nasıl mümkün olur’u tartışacağız.
· Kampanyayı medya kuruluşlarının da katkısıyla hepinize duyuracak ve sürdüreceğiz.
Medyada Cinsiyetçiliğe Son! Kampanyası;
· Medyada kadının insan hakları ihlallerini teşhirine ve kadınların, cinsiyetlerinden ötürü ayrımcılığa uğramadıkları medya oluşturulmasına,
· Medyada kadınların kurban, zavallı mağdur, cinsel nesne, kutsal ana, namus simgesi, vb. geleneksel roller çerçevesinde, erkeklere bağımlı olarak sunulmasının engellenmesine,
· Magazin ve 3. sayfa gibi alanların dışında kalan, siyaset, ekonomi, uluslararası ilişkiler, vb. konularda kadınların yok sayılmasına son verilmesine,
· Kadının medyada çeşitli beceri, uzmanlık ve yönleriyle ve dengeli biçimde temsil edilmesinin teşvik edilmesine,
· Neredeyse tamamen erkeklerin egemen oldukları “tepe”ler (yönetim kadroları) ve “köşe”lerde (köşe yazıları, yorumlar, yönlendirici görüş alanları) kadınlara yer açılmasına,
· Tüm muhataplarla birlikte müzakere edilmiş cinsiyetçi olmayan bir medya etiği oluşturulmasına,
katkıda bulunarak, medyada cinsiyetçiliğe son verilmesi için değiştirici/dönüştürücü bir rol oynamayı amaçlamaktadır.
Farklı medya örnekleri üzerinden kadınların temsil biçimleri üzerine gerçekleştirmiş olduğumuz araştırmanın
bulgularını paylaşacağımız kampanya sürecinde bu bulgulardan hareketle medya kurumları, çalışanları ve tüm medya izleyici/dinleyici/okuyucuları ile birlikte CİNSİYETÇİ OLMAYAN MEDYA İÇİN harekete geçilmesini de hedeflemekteyiz.
Avrupa Demokrasi ve İnsan Hakları Girişimi programı çerçevesinde Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen kampanya, Friedrich Ebert Stiftung, Mama Cash, Global Fund For Women’in katkılarıyla Kadınların Medya İzleme Grubu tarafından, Filmmor Kadın Kooperatifi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi ortaklığıyla gerçekleştiriliyor. Başta medya kurumları olmak üzere kampanyayı hepimizin katkısıyla sürdürmek dileğiyle…
Kadınların Medya İzleme Grubu / MEDİZ (Adana Kadın Hukukçular İnisiyatifi, Amargi, Ankaralı Feministler, Avcılar Ev Eksenli Çalışan Kadınlar Kooperatifi, Avrupa Kadın Lobisi Ulusal Koordinasyonu(AKLTUK), Denizli Kadın Platformu, Feminist Kadın Çevresi, Filmmor Kadın Kooperatifi, İris Eşitlik Gözlem Grubu, İstanbul Kadın Hukukçular İnisiyatifi, İzmir Kadın Dayanışma Derneği, İzmir Kadın Hukukçular İnisiyatifi, KADAV – Yeni Adım Sitesi, KA-DER, Kadın Dayanışma Vakfı, Kadının İnsan Hakları – Yeni Çözümler Vakfı, Kadınlarla Dayanışma Vakfı, KAMER, Kırk Örük Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Kooperatifi, Mor Çatı, Pazartesi Dergisi, SOGEP, Van Kadın Derneği, Yaşam Kadın Çevre Kültür ve İşletme Kooperatifi )
İletişim: Tuğçe Canbolat / Tel: (212) 251 5994 / Faks: (212) 251 6457 / GSM: (535) 566 6048
E-posta: mediz@mediz.org
0 yorum:
Yorum Gönder