30 Ekim 2006 Pazartesi

Young Hearts Run Free...



Dünkü güzel havaya inat "Bu sabah yağmur var İstanbul'da..." Sabahtan beri tek bir canlıya bile zarar vermeyecek fakat İstanbul-Eskişehir yolunu sonsuza kadar yok edecek bir fırtına, kasırga veyahut adı-sanı bilinmedik bir doğal afetin hayalini kurmaktayım. Her dönüş zamanı yaklaştığında klasik hezeyanlarım baş göstermekte... Geçen defasında pencere kenarında oturup koca bekleyen ev kızı olmayı hayal etmiş, anneme anlatmıştım, "tamam kızım" demişti. Hayır bekledim itiraz etsin, "4 sene oldu, hala aynı saçmalıkları söylüyorsun, gidince de gelmek bilmiyorsun Eskişehir'den. Hem kocan olacak elin adamının eline bakmak hiç mi gururuna dokunmayacak evladım, sen yapamazsın." falan desin. Yok. O bile vazgeçmiş.

Dün hava pek güzel, pek güneşli dedik ya, bu güzel günü boğaz kıyısında yıllarca radyo mikrofonlarından benim yaşlı Sharp-LorenzSevgili Handan Demiralp'le ve fotoğrafta beni boğmaya yeltenen ama aslında her kaprisimi, zırvamı ve itirazımı söylene söylene de olsa dinleyen Cem'le Çengelköy'de geçirdik. Çengelköy yokuşlarında ayazma ararken hangi sokaklara girip çıktık, Handan Hanım yazmadan ben sır vermem. Girişin devamını ben de herkes gibi merakla bekliyorum. Biliyorum ki en basit ayrıntı, güçlü bir gözlemcinin kaleminden öyle bir anlatılır ki o anı siz yaşamış olduğunuz halde merakla okursunuz dışarıdan biri gibi. Havanın bugünkü gidişatına bakılırsa artık kış denen mevsim kapıyı tıngırdatmaya başladı. Çarşamba günü itibariyle en sevdiğim mevsim, Kasım kapıyı çalacak. Belki birkaç gün daha pastırma yazı, akabinde kasım sonuna doğru naçizane yazarınızın bir yaş daha morukladığı gün, aman unutmayalım morukluk günümüzden iki gün önce 24 Kasım Öğretmenler Günü- ki ben çocukken babamın doğum günü sanırdım, herkes hediye verir diye çok kıskanır, kalemlerini çalardım.- Moruklama tabirini inanın sevimlilik amaçlı kullandım zira bilirim ki yaş-baş hiç mühim değil, maksat genç ruhlar özgürce koşsun. 26 Kasım'ın iki ertesi 28 Kasım, Efes Blues Festival Eskişehir'e uğrayacak. Yaşamımı poğaça hamuru gibi bezelere böldüğümü şimdi farkettim, 2 gün arayla planlarım. Kışa en çok yakışan melodilerden biri "You make me feel like a natural woman" ve Carole King, bknz. bu metnin en başında. Daha sonra belki James Taylor "You Just Call Out My Name" i icra eder, belki Antony dinlerim, yanında King of The Convenience, Dire Straits veyahut King Crimson ve Emerson Lake Palmer. Belki yakın zamanda kar lapa lapa yağar yağmur yerine. Sonra zaten pek neşeli 2006 bitmiş, 2007 kapıyı almış olur, geri sayım, hep geri sayım zaten hayat boyu.
aracılığıyla dört duvar odamın içine yayılan harika sesin sahibi


Dün 29 Ekim'di malum, bizimkiler Bağdat Caddesi'ndeki Fener Alayı'na gitmişler. Meşhum 301'in, Türkiye'yi İstanbul'dan ibaret sanan yöneticilerin, Güney ve Doğu Anadolu'yu basan selde ölen beş ölünün, hala töre cinayetinin gölgesinde ortak bir dilekte buluşuldu: Cumhuriyet bayrak asmakla, havai fişek patlatmakla, tören izlemekle korunmuyor. Hele Taksim Meydanı'nda kadınlara pandik atan abazalarla, kızları dansöz gibi oynatıp, alınlarına para yapıştırarak karşılıklı göbek atan milletvekilleriyle hiç korunmuyor. Düşünce suçu bir bildiri imzalamakla da önlenmiyor. Aydın tabir edilenlerin tıpkı bir Ümit Kaftancıoğlu, Uğur Mumcu ve Ahmet Tamer Kışlalı gibi savunduklarının arkasında korkusuzca durmaları, okuyanları olarak bizlerin de boş durmayıp, herşeyi biri nasılsa yapar diye düşünüp şakşaklamak yerine elimizi taşın altına sokmamız gerekiyor. Çocukluktan itibaren sürülmeyen bireyler yetiştirmemiz gerekiyor.



Kürke Hayır Platformu kapsamında çalışmalarımızı sürdürürken günden güne farkedilmek ve yeni insanların farklı alanlardaki destekleri ile karşılaşmak bizi yüreklendiriyor. Örneğin hiç aklımıza gelmeyecek bir platformda savunduklarımız ikinci plana atılıp önüne ünlü bir isim yerleştirilmeden yazılmış bir yazı ile karşılaşmak ve bu yazı aracılığıyla geliştirmeye yeni başladığı çevre bilinciyle bir websitesi hazırlayan bir çocuk gücü ile karşılaşmak kendi adıma beni fazlası ile umutlandıran bir gelişme. Bunu da paylaşmak istedim naçizane.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons