Reklam ilk bakışta eğlenceli görünse de alt metni okuduğunuzda o köhne ve örümcek bağlamış düşüncenin bir ürünü olduğunu ya da "daha çok satış hesaaabı" klişelere can simidi gibi asıldığını anlamak işten bile değil. Reklamda dillendirilen argüman, "kadın mutfakta aşçı, sokakta hanfendi, yatakta fahişe ve bütün bunlara ek olarak erkeğin(in) yanında kader kurbanı bir geyşa olmalı" berbatlığı ile aynı kapıya çıkıyor aslında.
Bu reklamın bir de "kadın" versiyonu çıktı. Elinde bisküvi paketiyle dolanan hanım kızımız kaslı, alışverişi seven, orta büyüklükte bir ülkenin kralı ve üstelik romantik talibi ile bile bisküvisini paylaşmıyor! Reklamın kadın versiyonu da, erkek versiyonu da neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalan cinsten.
Hepsinden de kötüsü, kadını ve erkeği kurtlu kafalardan çıkan kalıplara sıkıştıran ve bu da yetmezmiş gibi bu mantığı eğlencelik leblebi çekirdek misali "yutturan" reklam formüllerinin hala tutması sanırım.
0 yorum:
Yorum Gönder