12 Eylül 2010 Pazar

Krep Kuralları=Hayat Kuralları

Güneş doğar, güneş batar, yağmur yağar, kar yağar, biz görmesek de sabahaları yapraklara çiğ düşer, doğulur, ölünür, bir bakarsınız ki uzak sandığınız tarihler bir anda gelip göz açıp kapayıncaya kadar gitmiş bile. Bu sefer de farklı olacak değildi.



Sabah uyandım. John Mayer'ın 'The Heart Of Life'ını müzikçalarda bir başına bırakıp 'tekrara' aldım. Ocağa bir tava koydum. Amacım sadece basit bir krep yapmaktı. Krep hamurunu çırptım, süt yok diye yoğurt suyu ve su koydum, tuz-şeker dengesini tutturdum, krep kıvamına gelince bıraktım.


Sonra bir baktım ki, krepler bana bir şeyler anlatmak ister gibi. Kulak verdim. Dediler ki, 'bizi basit birer krep sanıp yanılma. Bizim kurallarımız, aşağı yukarı hayatın o bazen hiç sevemediğin kurallarına eşit.'


Anlattılar.


Krep Kuralı-1: Tavaya ilk dökülen krep hep tavaya yapışır.

Hayat Kuralı-1: İlk başladığın iş, ilk tuttuğun el, ilk yakınlaştığın insan, ilk yaptığın yemek, ilk tamir ettiğin ütü, ilk diktiğin elbise, ilk yazdığın mektup. Sen olgunlaşana ve kıvama gelene kadar 'hatasız kul olmaz' düsturunu anımsatacaktır sana.


Krep Kuralı-2: Krepi tavaya kalın dökersen harcarsın, ama ince dökersen kurtarma şansın var.


Hayat Kuralı-2: Ne birilerini parçalayacağım diye gereğinden fazla incel, ne de 'olan bir an önce olsun' deyip haddinden fazla kabalaş.


Krep Kuralı-3: Krep çevrileceği zaman kendini bırakır. O an gelmeden öbür yüzünü çevirmeye kalkarsan, elinde kalan parçalanmış hamur parçaları olur.


Hayat Kuralı-3: Eskilerin 'eşref saati' deyimi boşa ortaya çıkmamış. Herşeyin, herkesin bir kıvama gelme süresi var. Her becerinin, her algının, her duygunun, her kalbin olgunlaşma süresi olduğu gibi. Bunu bilmediğin zaman, 'sabırsız', 'fevri' derler. Zaman zaman 'gemileri yakmak' iyi olsa da, genelde sabrın sonu selamet düsturunu unutmamalı.


Krep Kuralı-4: İçine tatlı malzeme koyarsan krep tatlı, tuzlu malzeme koyarsan da tuzlu krep olur.


Hayat Kuralı-4: Hayatta ise maalesef işler bu kadar basit değil. İnsan hamuru biraz 'elde kalmış malzemelerle' karılmış. Tattığında ağzına her tat gelebilir. Krepteki yalınlığı ararsan üzülürsün.


Krepler anlattı, ben dinledim. Hayat Kanunu = Krep Kanunu dediler, hak verdim.


Sonra onları bir güzel yedim.


Zaman zaman hayat kanunlarını yediğim gibi.


Şimdi Haberler;


- Haber ilk ağızdan: Gön Çizgi Roman dükkanına yeni çizgi roman fasikülleri gelmiş, katılacakları yeni kitaplıkları beklerlermiş. Bilmeyenler için Gön'ün adresi şöyleymiş; Yeni Çarşı Cad. No 34 Galatasaray.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons