20 Kasım 2007 Salı

LİCHTFACTOR



Gecenlerde gördüğümde yaptıkları işlere hayran kaldığım Lichtfactor ü tanıtmak isterim. Aslında kullandıkları sistem hemen her fotograf meraklısının bildiği bir yöntem. Ben de üniversitedeki ilk yıllarımda almış olduğum Temel Sanat Eğitimi dersinden biliyorum. Karanlıkta bir kişi elinde ışıkla yazılar yazar ve tripotla desteklenmiş ve pozlama süresi uzatılmış olan makinayla çekimler yapılır. Sonuc karanlıkta gorunen ısıkla yazılmıs yazılardır. Bu konuyu ileri bir boyuta taşımış Lichtfactor grubu.





Lichtfactor Almanya' da Köln de yaşayan 3 kişi tarafından kurulmuş. Kurucuları fotografcı ve 1997'den beri Vj'lik yapan Sehvermogen, iletişim tasarımcısı ve graffiti sanatçısı Jiar ve grafiti kökenli VJ 10X. Tamamen deneysel işlerle yola çıkmışlar şimdiye kadar, yüzlerce fotografın birleştirilmesiyle muhteşem stop motion videolar hazırlamışlar. Grubun henüz iki filmini izleyebildim. Birisi "Star Wars versus Star Trek " ve son yaptıkları kısa film "Forest". Mutlaka izlemelisiniz. Youtube' da kendilerine ait bir sayfaları olmasına ragmen ben ordan yüklemeyi beceremedim, umarım Ezgi yardımcı olacaktır ilerleyen zamanlarda bu konuda. Ancak aşağıdaki adreslerden videolardan birisine ulasabilirsiniz. Biraz daha araştırmacı iseniz diğer videolarını ve myspace adreslerini incelemenizi öneririm.



http://www.flickr.com/photos/lichtfaktor



http://www.lichtfaktor.eu/blog/index.php

3 yorum:

Ezgi dedi ki...

Yardım etmem mi, ettim bilem.

linda dedi ki...

canımsın . yardımın ıcın tesekur ederım. bu arada 50.000nci kişiye getirilicek sürprizleri merakla bekliyoruz bilemiyorum. bu sürpriz acaba ne olacak :) çookkk yakında

Ezgi dedi ki...

Uyanık köfte...:)

Yapacağız işte bu akşam bişeyler. Du bakalım nolcek.:)

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons