20 Eylül 2006 Çarşamba

Cars-Viva Pixar!

http://www.apple.com/trailers/disney/cars/


http://www.pixar.com/featurefilms/cars/

Hadi sondan başlayalım. Filmi anlatmayacağım elbette, göze çarpan birkaç detaydan bahsedip tadında bırakacağım, zira uluslararası sinemacılık kuralları uyarınca devam eden bir film hakkında demeç vermek pek ayıp, ve hatta görgüsüzlüktür. Tv'de film seyrederken bu büyük suçu işleyenler kafalarına terlik ya da tabak atılarak cezalandırırlır.


Bir kere ben sinemada jenerik akıp gitmeden çıkmayanlardanım. Hani film bitmiş olsa da belki bir süpriz saklamışlardır içine diye. Pixar yapımı bütün filmler de başında ve sonunda küçük öyküler barındırırlar. "Cars" başlamadan önce de "One Man Band" adlı kısa animasyon gösterildi, daha film başlamadan beni benden aldı. Sonunda ise "A Bug's Life" tan, "Monster Inc." dan karakterler huzurunuza arzedilmekte. Mike Wasovski'yi-eski biricik aşkımı- dahi gördüm jenerikte!


Filmin sonlarına doğru artık kahkahalarımı kontrol edemez duruma geldim ve hatta Luigi'nin Ferrari esprilerinde gözümden yaş dahi geldi. İtalyanların gururu görülmeye değer doğrusu! Guido ise ayrı bir harika! Özellikle dikkat edilecek karakterlerden biri-nedenini anlatmam.-Benim için bir özel karakteri daha var filmin, o da hippi Volkswagen Bus.(adını hatırlayamadım). Milliyetçi eski asker Hummer cip milli marş çalıp bayrak göndere çekerken Hendrix ile karşılık verir, Ramone söylenince :"Heey, klasiklere saygı göster, bu Hendriiix" diye kafa tutar çadırından.


Dış mekan canlandırmaları bir harika, karakterlerden ziyade yol manzaralarının canlandırmasıyla dikkat çekiyor "Cars". Onun dışında öykü bilindik. Los Angeles sokaklarında hızlı yaşayan avukat Sally(ki kendisi bir Porsche'dir) kimsenin bilmediği hayalet kasaba Radiator'de arızalanır, melek arabaların yanında ne denli boş yaşadığını farkeder. Hız için yaratılmış ve aerodinamik araba Lightning Queen ise eskaza kasabaya geliverir. -olaylar gelişir, anlatmayayım dahasını-


Mater'ın traktör numarasına da dikkat. Mater'a ayrı dikkat.


Peki ben Pixar filmlerinde gözlerim dolar desem? Hem gülmekten hem de off...böyle garip replikler
serpiştirirler araya, ondan.

Son olarak benim bu filmden çıkardığım bir diğer ders: "Just keep swimming..."

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons