4 Mayıs 2009 Pazartesi

Al Senin Olsun "O"

Eti'nin "Benim'o" adıyla çıkardığı bisküvinin reklamı birkaç gündür TV kanallarında sıkça yayınlanıyor malumunuz. Bu reklamı ne zaman izlesem kanım beynime sıçrıyor. doğrusu. Zibidi kılıklı bir tip, elindeki bisküvi paketine sarılmış kimseyle paylaşmıyor. Güzel bir kız istiyor, vermiyor, güzelliği tescilli bir kız istiyor, vermiyor, boş zamanlarında dünyayı kurtaran güzelliği tescilli bir kız istiyor, gene vermiyor. Bu bisküvi öyle muhteşem bir şey ki, boş zamanlarında dünyayı kurtaran güzelliği tescilli bir kız, üstelik de "geyşa ruhlu" olsa bile işe yaramıyor.




Reklam ilk bakışta eğlenceli görünse de alt metni okuduğunuzda o köhne ve örümcek bağlamış düşüncenin bir ürünü olduğunu ya da "daha çok satış hesaaabı" klişelere can simidi gibi asıldığını anlamak işten bile değil. Reklamda dillendirilen argüman, "kadın mutfakta aşçı, sokakta hanfendi, yatakta fahişe ve bütün bunlara ek olarak erkeğin(in) yanında kader kurbanı bir geyşa olmalı" berbatlığı ile aynı kapıya çıkıyor aslında.


Bu reklamın bir de "kadın" versiyonu çıktı. Elinde bisküvi paketiyle dolanan hanım kızımız kaslı, alışverişi seven, orta büyüklükte bir ülkenin kralı ve üstelik romantik talibi ile bile bisküvisini paylaşmıyor! Reklamın kadın versiyonu da, erkek versiyonu da neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalan cinsten.


Hepsinden de kötüsü, kadını ve erkeği kurtlu kafalardan çıkan kalıplara sıkıştıran ve bu da yetmezmiş gibi bu mantığı eğlencelik leblebi çekirdek misali "yutturan" reklam formüllerinin hala tutması sanırım.



0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons