10 Nisan 2009 Cuma

Antonia San Juan 12. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali’ne Konuk Olacak


"Farklı olmak kolay iş değil…Bu işlerde kararlı davranmak gerek. Çünkü insan ne kadar farklı olursa hayalindeki kendine o kadar çok yaklaşır." *



Pedro Almodovar'ın bütün filmleri arşivimde mevcut ve hepsini en az birkaç defa seyrettim. Almadovar'ın tüm çatlak kadınları arasında en fazla sevdiğim karakter ise Annem Hakkında Herşey / Todo Sobre Mi Madre 'in Agrado'sudur.




Agrado, Almadovar'ın diğer bütün karakterlerinden farklı olarak kanlı canlı varolan bir kadındır benim için. Ona benzer bir kadın değil kastım, bir yerlerde Agrado'nun pembe Chanel giysisi ve topukları üzerinde arnavut kaldırımlarında kırıta kırıta yürüdüğünü düşünürüm. Madrid'e gittiğimde kapısını çalacağım, birlikte kafayı bulup dünyanın geri kalanı ile matrak geçeceğimiz bir dostummuş gibi gelir bana.




Bırakın ben Agrado'nun gerçek olduğuna inanayım. O'nun en nihayetinde Almadovar'ın kafasından kustuğu bir film karakteri olduğunu hatırlatmayın. O'na hayat verenin Antonia San Juan adlı yaratıcı ve özel bir kadın olduğunu ve tiyatro ve sinemada Agrado gibi onlarca benzer ve farklı kişiliğe büründüğünü umursamadan bildiğim yoldan gideyim.





Ama siz Ankara'ya yolunuz düşerse
7-14 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilecek 12. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali’nde dört filmiyle yer alacak olan Antonia San Juan ile mutlaka tanışabilir, ‘V.O.’ ve ‘La China’ filmlerinin yanı sıra çekimlerini yeni tamamladığı ilk uzun filmi ‘Tu Eliges’i izleyebilirsiniz.

Annem Hakkında Herşey / Todo Sobre Mi Madre 'nin gösteriminden sonra Antonia San Juan ile bir söyleşi gerçekleştirileceğini de eklemekte fayda görüyorum.


* Agrado'dan.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons